Gå till innehåll

Krashad dator - var hittar jag mailen på hårddisken?


Bulten

Recommended Posts

Hej!

1. Har en dator som lagt av helt. Nu behöver jag komma åt mina mail i Outlook Express på den gamla hårddisken. Har en ny dator som jag tänkt sätta i den gamla hårddisken för att "rädda" mailen. Kan man hitta dessa mail någonstans på hårddisken? Hittade inget i Outlook Express-mappen. Sökt här på forumet utan resultat.

2. Hur många gånger kan man aktivera/installera en windows xp-licens? Har en äkta licens som jag installerat på min tredje dator och dessutom ominstallerat den ett antal gånger på de tidigare datorerna. Hade en personaldator tidigare där det följde med en Windows XP Home-licens. Denna kunde jag inte aktivera mer än ett visst antal gånger. Efter det fick jag meddelande om att skaffa nytt serienummer till min licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du en bra guide...! Du får dock "tänka dig" vissa sökvägar och liksom översätta dom till den gamla disken!

http://ahlbergdata.se/?p=hitta_outlook_express〈=sv

Vad gäller fråga nr.2, så kan du installera XP på hur många maskiner du vill... så länge det är Retail och inte en OEM-version! Dock bara en dator åt gången!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...