Gå till innehåll

Hur installerar man en bluetoothmobil?


Tony

Recommended Posts

Hej.

Försöker installera Bluetooth i XP Pro. för att kunna använda det med ett USB-Bluetooth till min Nokia mobil, men jag vet inte hur man gör.

Jag har gått in på XP hjälp, där står det att jag ska gå in i "Bluetooth-enheten" på kontrollpanelen, men någon sådan finns inte där.

Hur gör man?

Tacksam för hjälp.

Tony.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

För det första bör du ha en sådan och installera den, annars så lär det inte fungera om nu inte datorn är en laptop med det förinstallerat för jag har inte hört om en stationär med det förinstallerat i.

http://www.kjell.com/content/templates/sho...00000,129000000

På den sidan finns även drivisar till Vista x32/x64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

OK

Stoppa in cd n som medföljde och följ anvisningarna... antingen så skall du starta om före du satt in adapern eller efter, men det visar sig...

Sedan startar du blåtand på telefonen och den känner då av pinnen i datorn du får ange en kod (vilken som helst)  för att dom skall paras ihop med varandra som du skall skriva in i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

OK

Var det en full version eller en utvärderings version?  Är det så så kan du bara föra över 5 Mb och det är inte så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Nokias egna PC-suite som du kan hämta gratis på Nokias hemsida under support.

Tillsammans med en Blåsticka kan du sedan koppla ihop telefonen med datorn och överföra filer, redigera och synkronisera telefonboken smsa och annat. Du måste bara se till att använda en blåpinne som funkar med Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...