Tony Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Hej. Försöker installera Bluetooth i XP Pro. för att kunna använda det med ett USB-Bluetooth till min Nokia mobil, men jag vet inte hur man gör. Jag har gått in på XP hjälp, där står det att jag ska gå in i "Bluetooth-enheten" på kontrollpanelen, men någon sådan finns inte där. Hur gör man? Tacksam för hjälp. Tony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 För det första bör du ha en sådan och installera den, annars så lär det inte fungera om nu inte datorn är en laptop med det förinstallerat för jag har inte hört om en stationär med det förinstallerat i. http://www.kjell.com/content/templates/sho...00000,129000000 På den sidan finns även drivisar till Vista x32/x64 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted November 26, 2008 Author Share Posted November 26, 2008 Jag har en USB-sticka, så det ska fungera. men sen har jag inte Vista utan XP-Pro 32 bitars. Tony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 OK Stoppa in cd n som medföljde och följ anvisningarna... antingen så skall du starta om före du satt in adapern eller efter, men det visar sig... Sedan startar du blåtand på telefonen och den känner då av pinnen i datorn du får ange en kod (vilken som helst) för att dom skall paras ihop med varandra som du skall skriva in i datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted November 26, 2008 Author Share Posted November 26, 2008 Problemet tycktes vara att CD-skivan inte hittade drivrutinerna. Varför vet jag ej. Men jag fick gå in i Cd och leta manuellt, då fick jag det att funka. Tack i alla fall för hjälpen. T. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 OK Var det en full version eller en utvärderings version? Är det så så kan du bara föra över 5 Mb och det är inte så mycket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carsten Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Jag använder Nokias egna PC-suite som du kan hämta gratis på Nokias hemsida under support. Tillsammans med en Blåsticka kan du sedan koppla ihop telefonen med datorn och överföra filer, redigera och synkronisera telefonboken smsa och annat. Du måste bara se till att använda en blåpinne som funkar med Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted December 2, 2008 Author Share Posted December 2, 2008 Jag hämtade Nokia PC-suitem, så nu funkar det. Tack för hjälpen. T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts