Gå till innehåll

Rycka ur HDMI från TV = strul!


kinget

Recommended Posts

Okej gott folk!

Jag kopplar in datorn till platt-teven med hjälp av HDMI i båda ändarna. Får bild klockrent, kollar på det jag vill. Men hur fasen går jag tillbaka till enbart laptopskärmen?

För LÄNGE sedan så hade jag Nvidia drivisar, men inte "färska" nog för att "nvidia control panel" syns om jag högerklickar på bakgrunden. När det var så, så kunde jag återgå till laptopskärmen genom att bara rycka kabeln.

Men nu förmodar jag att jag har en senare drivrutin och kan inte längre göra så.

Det enda sättet för mig att "återställa" är att bryta strömmen Sad

Detta var min första tanke kring det.

Min andra är "fn + f7". Denna funktionen fungerar ej (likadant med volymindikering direkt på skärmen när jag sänker/höjer). Vilken drivis saknar jag för att få dessa funktioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-< Det fungerade UTAN nvidias kontrollpanel.

Mystiskt!

Hos mig är det ju tvärtom - Wins egna grejer fixar inte om man kör på både Monitorn och TVn samtidigt när man kopplar ur den ena (eller kopplar in TVn när datorn redan är igång) , men det är inga problem när man kör med nVidias grejer.  Då kan jag både koppla in och ur TVn utan att starta om datorn emellan, och ändå få schysst bild sedan.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte säker på vilken drivis jag kör med ens.. Och ärligt talat så vet jag inte hur jag kan se det:)

Skulle du kunna ge mig en direktlänk till senaste (då menar jag de där moddade som SKA fungera)

Försökte nämligen för någon månad sedan, men blev inte klok på siten som providade dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright.. Inget förbättring.

Funderar på de där drivrutinerna till snabbknapparna ändå...

Eftersom jag har x64 vista och inte x86 som följde med, så vet jag inte ens vad jag ska leta efter.

Stenis. Är detta nånting du löste? (Låt oss säga att du trycker på volymknapparna, och en indikator på skärmen syns)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...