ron Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 En hel del forum använder det fruktansvärda reklamprogrammet "Vibrant". Finns det något specifikt filter som tar bort Vibrants funktioner i "min webläsare". Har ett par pluggar installerade i min Firefox, men gillar dem inte. Det jag har är "Flashblock" vilket lägger en ful pil istället för det flashsk*t som ska visas) och Adblock plus där man måste klicka på alla annnonser för att spärra dem. Med tanke på att de byts ofta är det dåligt det med. Så finns det något enbart för Vibrant? Eller bättre för att klippa annonser och flash Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Adblock Plus funkar utmärkt för mig.... vet inte om jag lagt till några regler för Vibrantjunket. Kör Easy List som filter.... inget annat obskyrt tillägg till foxen... . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted November 28, 2008 Author Share Posted November 28, 2008 Adblock Plus funkar utmärkt för mig.... vet inte om jag lagt till några regler för Vibrantjunket.Kör Easy List som filter.... inget annat obskyrt tillägg till foxen... . Vilken lista ska man prenumerera på? Vilken slår mest igenom i Sverige? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Adblock Plus funkar utmärkt för mig.... vet inte om jag lagt till några regler för Vibrantjunket. Kör Easy List som filter.... inget annat obskyrt tillägg till foxen... . Vilken lista ska man prenumerera på? Vilken slår mest igenom i Sverige? Easy list funkar utmärkt för mig..... sen har jag lagt till några tex adtech.de... Bara att klicka på blocksymbolen ovanför bannern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Jag brukar använda en blockad i HOST, för att inte dessa ads ska komma fram. Edit... Hosts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Jag brukar använda en blockad i HOST, för att inte dessa ads ska komma fram. Aja Baja! Filen ifråga heter HOSTS och inge' annat asså! ;D Förvillen icke Menigheten! geek! /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrO Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Hur går det till att göra denna blockad i hosts,har ju så jäkla trög lina att en del sidor tar evigheter att öppna :'(MVHMrO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Hur går det till att göra denna blockad i hosts,har ju så jäkla trög lina att en del sidor tar evigheter att öppna :'(MVHMrO Börja här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts