Jump to content

Hjälp med ominstallation från XP till Vista

Guest Naturguiden

Recommended Posts

Guest Naturguiden

Har en  dator där jag lagt in Vista , men den orkade inte med det så då tänkte jag lägga in xp som var på den från början...

Stoppar i skivan den börjar läsa in alla som skall läsas in sedan står det att jag skall kolla att hårddisken är ansluten och att jag skall trycka F3 för att starta om...

Jag vet att hårddisken funkar men tydligen inte

Någon som är behjälplig i detta problemet

Gör så här:

I med Vista-dvd´n och boota till återställningskonsollen. Vid kommandopromten skriver du:

d:bootbootsect.exe/nt52 ALL /force

Strängen betyder att du startar bootsect.exe på skivan och växeln nt52 att du återställer till XP´s bootloader. Tänk på att d: kan behöva ändras till den enhetsbokstav som din dvd får.

När du gjort detta tar du ut Vista dvd´n, stoppar i XP-skivan och bootar om... nu ska det funka

Gör så här:

I med Vista-dvd´n OCH BOOTA FRÅN CD/DVD. Välj återställningskonsollen. Vid kommandopromten skriver du:

d:bootbootsect.exe/nt52 ALL /force

Strängen betyder att du startar bootsect.exe på skivan och växeln nt52 att du återställer till XP´s bootloader. Tänk på att d: kan behöva ändras till den enhetsbokstav som din dvd får.

När du gjort detta tar du ut Vista dvd´n, stoppar i XP-skivan och bootar om... nu ska det funka