Gå till innehåll

LÖST Skrivare på trådlöst nätverk (HP Laserjet)


hubalon

Recommended Posts

Har ett trådlöst nätverk med en Hp Laserjet 2100 kopplad till en 32-bit XPdator.

Har tidigare kunnat använda denna över nätverket med både Vista och Linux.

Efter att ha uppgraderat Vista till 64-bit så går det inte att installera "rätt drivrutin" när jag skall lägga till ny nätverksskrivare.

Jag kan hitta den aktuella skrivaren på XPdatorn och har försökt med alla tre HP-drivisar för 64-bit ????

Eller klarar inte XP-32 datorn att Vista 64-an försöker använda skrivaren ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att koppla in min HP Laserjet i Windows XP x86. Den installerade drivrutinen automatiskt.

Jag högerklickade och Delade ut den som XPLaser.

Gick sedan till Vista x64 och i Kontrollpanelen - Skrivare, högerklickade jag och valde Lägg till skrivare...

Jag valde Lägg till Nätverskskrivare... och nätverket söktes igenom. Jag valde XPLaser och den lades upp

utan några problem.

Tittar jag nu i Vista x64 på nya skrivareköns Egenskaper och fliken Delning, så längst ner under

"Ytterligare drivrutiner" är "x86 Typ 3 - användarläge" installerat och markerat.

Jag tror därför att Vista kommer att använda XP's x86 drivrutin.

Jag har dock redan haft skrivaren installerad i Vista x64 och under dess "Ytterligare drivrutiner" är

"x64 Typ 3 användarläge" installerat och förvalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Blev tvungen byta ut skrivarens värddator. Efter många dagars tragglande med att försöka installera skrivaren så tänkte jag inte ens försöka (hade samma OP) men gav det en chans. Och si-, -det tog 30 sek tills jag gjort en testutskrift.

Jag tänker inte ens försöka förstå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...