Gå till innehåll

Datorhögtalare?


Gäst fjamsetramsa

Recommended Posts

Skärpning fjamsetramsa !

Du har varit med här så pass länge så du borde veta bättre än att bara kasta in några tomrader

och tro att du skall få vettiga svar på en så kortfattad åtgärds beskrivning... (för att inte tala om rubriken).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Ja det va lite slött:)

Vanliga högtalare funkar på ljudutgången därbak..jag menar dom små kontakterna på mkortet där powerswitch o annat sitter...där finns uttag för högtalare som jag då anslutit en sådan mini mini grej...datorpipen funkar där men inte dom vanliga windows ljuden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Ämnessammanfattning

Skrivet: idag kl. 15:59Skrivet av: lbl 

Infoga citat

-> datorpipen funkar där men inte dom vanliga windows ljuden...

PRECIS så SKA det vara, ja!

(Går att med mycket trixande använda den kanalen för annat ljud, men men ...)

Vet du hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte dom på framsidan av lådan utan den panelen med kontakter som sitter på mkortet..

Jaja, nu fattar jag. På en del datorer så går ljudet direkt till statushögtalaren om man inte har några högtalare kopplad till 3.5 mm kontakten baktill, men om det är gällande för din dator vet jag inte. Vi hade en dator på jobbet som fungerade så vill jag minnas. Inget höjdarljud, men i brist på annat fungerade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp vill bara ha windowsljuden och så man hör när man får mail mm

Menar du möjligen Windows Standardljud eller? Det kan du ställa om genom att öppna "Ljud" i Windows och ta bort lägga till de ljud du vill ha. Men om det går att separera vissa systemljud att bara låta i statushögtalaren vet jag inte om det går. Jag har stängt av alla ljud förutom mail och systemhändelser, som går ut i vanliga högtalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt ljud är påslaget men jag har bara datorpipen när datorn startar..

Ja men det är helt normalt. Har du kollat i systemljud vilka som är aktiva där eller har du stängt av "Windows standardljud"? Det KAN vara så att vissa ljud inte spelas upp på alla datorer, men det skulle jag tycka vara märkligt om så vore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

->->-> datorpipen funkar där men inte dom vanliga windows ljuden...

->-> PRECIS så SKA det vara, ja!

(Går att med mycket trixande använda den kanalen för annat ljud, men men ...)

-> Vet du hur?

Njaaaee, jag tror vi hade det till ett Telefonsvararkort med CallerID när det kom, så det är isf en Drivrutin, vilket i sin tur sannolikt betyder att den måste implementeras i nån programvara för att det alls ska funka.

Att jag sen skulle lyckas hitta den så här efter tio-15 år, är nog kanske inte så troligt ...  ;D

Men SÖK på Göbbels efter t ex: driver pc-speaker windows sound

Så kanske du lyckas!  För det ÄR 'bara' en Driver du behöver, faktiskt, OM nu inte nåt är ändrat i sättet moderkorten är kopplade sen den tiden då det fortfarande var ISA-bus som gällde.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Har tidigare haft både dell och hp med ljudet jag saknar..tittat i min manual men kan inte hitta ngt..det är ett asus p5e3 deluxe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Har hittat rätt nu och det går tydligen bara att få datorpipet o den utgången..

Inte då, hade du gjort som jag sa, och sökt på Göbbels, så hade du hittat MASSOR!

T ex:

http://support.microsoft.com/kb/138857

http://www.xp-drivers.com/drivers/48/48016.htm

Men på Göbbels finns 22398 svar till:

http://www.google.com/search?hl=en&q=d...G=Google+Search

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...