Gå till innehåll

[LÖST] Fundering om skrivare: Canon Pixma MP600R


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Den har 5 patroner

en liten Svart, en stor Svart, en Gul, en magenta, en Cyan.

Så långt är alla med

När man skrivit ut ett tag och den stora svarta blir slut , borde då inte den lilla svarta ta på sig en stora svartas uppgift ??? Eller vad gör den där egentligen? den lilla alltså.

Antar att det är så att alla 5 patronerna skall vara i för att det skall funka.

Någon som har samma skrivare som jag, som kan berätta hur det ligger till i denna fråga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Den lilla Svarta är Pigment!

-> Torkar den inte ut då???

Har du sett nån med t ex fräknar, 'torka ut' ....    ::)

:D

/LbL!

Hoppas att du fattar vad jag frågar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lilla Svarta är Pigment!
-> Torkar den inte ut då???

Har du sett nån med t ex fräknar, 'torka ut' ....    ::)

:D

-> Hoppas att du fattar vad jag frågar

Jag hade hoppats på att du skulle fatta vad jag redan svarat   ;)  , men icke så ...

" Pigment är ett material som förändrar färgsammansättningen i reflekterande ljus som ett resultat av selektiv färgabsorbering vilket innebär att vissa material absorberar vissa våglängder av ljuset. Denna fysiska process skiljer sig från exempelvis fluorescens, fosforescens och andra former av luminiscens, då materialet självt inte alstrar något ljus.

Pigment förkommer bland annat i sammanhang där produkter vid tillverkning ges en viss kulör."

Och då får jag väl lägga till då - eftersom mitt skämt om Fräknar/Pigment tydligen inte gick hem - att visst kan den torka ut, men eftersom Pigment är ganska torrt i sig redan från början, så är det ganska osannolikt att den skulle torka ut - det ÄR redan 'torrt'.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Och då får jag väl lägga till då - eftersom mitt skämt om Fräknar/Pigment tydligen inte gick hem - att visst kan den torka ut, men eftersom Pigment är ganska torrt i sig redan från början, så är det ganska osannolikt att den skulle torka ut - det ÄR redan 'torrt'.

/LbL!

Det kunde du sagt med en gång ju... Då har jag ju köpt två patroner i onödan så jag har om någon vill ha det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Det kunde du sagt med en gång ju... Då har jag ju köpt två patroner i onödan så jag har om någon vill ha det

DET var tammfan det dummaste jag hört, HOPPAS du skämtar!  :'(

JAG är väl för fan inte ansvarig för dina (dumma) handlingar!      >:D

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Naturguiden.

Jag har en PIXMA 4000 och den har också dessa fem patroner. Jag har under ett par år nu köpt Canons originalpatroner. Fler än en åt gången. Måste ju hela tiden ha minst en oöppnad av varje hemma. Att de skulle torka eller så har jag inte varit med om. Nyligen har jag bytt till Pelican köpta från just NordicInc. Men jag har ännu bara hunnit pröva de tre färgpatronerna. Har inte märkt någon skillnad.

Foton skriver jag däremot nästan aldrig ut så hur de är där vet jag inte. Men färgbilder skriver jag ofta ut.

Hoppas detta pladder säger dig något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Hej

Jag har beställt svarta patroner från Nordic ink idag.. Dom är verkligen billiga

tack för detta tipset LbL!

Finner tråden som löst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...