Gå till innehåll

Formatera 720kb-disketter


Recommended Posts

DET var det jäphligaste; XP grejer inte att formatera en 720kb diskett, den har bara 1,44Mb som förslag när man väljer Formatera...

"Windows was unable to complete the format!"

"This disk in drive A cannot be formatted."

Sicket S K I T-OS asså!                        ;D

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte så mycket om disketter, men om du kan läsa / skriva till den från Windows kan du ju även formatera den. Du får hitta något annat program än Explorer.

En formatering är ju när man skriver en kort boot-kod och resten nollor över skivan, så det borde gå att göra med diverse "avbildsprogram" såsom MagicISO / PowerISO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Vet inte så mycket om disketter, men om du kan läsa / skriva till den från Windows kan du ju även formatera den.

Njaaeee, nyare diskettstationer kanske inte är gjorda för att känna igen 720kb disketter, eller så var det fel på just den disketten, vem vet - vem bryr sig ...    :D

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar fortfarande inte om det är ett skärmt eller inte haha. Nåja, jag har aldrig varit med om något sämre än 1.4mb disketter så jag kan inte referera till något eventuellt skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Fattar fortfarande inte om det är ett skärmt eller inte haha

Spelar det nån roll ?!    ;D

Jag blev förbannad för att det inte gick att formatera den där disketten, och då skrev jag om det ...

Håller på o försöker 'röja lite i lådorna', lixom ...

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Sån lyx som HD fanns aldrig på min Atari ST, jag fick hålla tillgodo med gamla hederliga 720 Kb disketter. Men det fanns en del knep för att hårdformattera och få plats med nästan 1 Mb på en vanlig DD. Tyvärr pajade ofta disketterna efter ett tag när man pressade dem så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...