Carsten Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Det verkar vara allmänt känt att viloläget i Vista fungera dåligt. Men är det någon som kommit på någon lösning? Jag brukade använda det i XP och uppskattade den betydligt snabbare uppstarten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Har du uppdaterat BIOS och kör du med SP1 + alla patchar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carsten Posted December 3, 2008 Author Share Posted December 3, 2008 Jag har en alldeles ny Hp Paviliaon Elit med 64 bitars Vista och quad processor. Bios är jag inte säker på vad jag har Det följer ju med en uppdaterings funktion från Hp och den har jag använt redan efter jag startade upp första gången. Kan man kolla det när man har startat datorn och är inne i Vista? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Berätta vad du har för datormodell. Du kan ta reda på allt detta genom att i sökfältet i Startmenyn skriva msinfo32.exe och trycka Enter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Okej, då har du senaste BIOS och SP1. Då återstår att testa Service Pack 2 när det släpps, en av fixarna som finns med där är just för problem med viloläge! Det ska släppas en testversion idag amerikansk tid. Vågar du testa eller vill du vänta till den skarpa versionen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carsten Posted December 4, 2008 Author Share Posted December 4, 2008 OK men jag väntar nog tills SP2 släpps officiellt.Den kanske inte är riktigt anpassad för svenska än. Jag har inte så bråttom. Tack i alla fall för din hjälp. jag fick ju lära mig lite nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Okej, håll utkik på startsidan så ser du när SP2 släpps i skarp version och återkom om det skulle vara något annat under tiden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Jag råkade av annan anledning kontrollera Energialternativ inställningarna och till min fasa upptäckte jag att där finns en standard Multimedia inställning som förhindrar Viloläge om man delar ut foldrar (och skrivare?). Jag har sedan september uppdateringarna haft problem med att Vista vägrat gå i Vila och bara loggat ut mig. Efter att tillåtit Vila här så fungerar det igen... Puhhh... (Se bild) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts