Gå till innehåll

Pinnacle Studio 12 låser mappar


lbl

Recommended Posts

Håller på o pular ihop en DVD mha Pinnacle Studio 12.

Där jag editerar filmen och sparar allt, har Pinnacle skapat en egen mapp, MIN FILM, men försöker man titta i den mappen så är allt man ser ett i Högra fönstret av Utforskaren, ett svartvitt ParkeringsFörbudFörHus-märke, kolla på bilden.

Vid högerklick på mappen för Egenskaper, så får man bara upp ett fönster med dess namn, alltså inget annat man kan göra i det fönstret alls, inte alls som normalt där man ser typ 4 flikar att bläddra mellan, här är det alltså bara en enda.  Allt jag kan se där är dess namn och storlek.

Sökte i Registret efter MIN FILM, men inga träffar.

HUR har alltså Pinnacle gjort för att totalt skydda den mappen ??

HUR får man bort skyddet ??

(Detta är ju ingen specifik 'program'-fråga, därav att den är placerad här istället för i Program.  Detta rör ju istället hur man i Windows kan totalskydda en mapp.)

/LbL!

                                                       Klicka bilden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Candela:

Funderade själv på det där med Documents and Setting redan inatt, men där under fanns inget (som berör detta, däremot andra Pinnacles filer), och nu kollade jag även under  My Documents, men icke.

JoWa:

Den vill bara Deleta skiten, och det går jag minsann inte me' på - filmkompositionen börjar ju arta sig nu!    :D

Har använt FileAssassin förut, och den funkar ju skapligt, men UnLocker tycker jag var skarpare att ha till att radera omöjliga filer med.

Nähä, så andra lösningar behövs, fattar bara inte HUR de gjort, har aldrig sett det här förr, så det hela blir ju intressant bara av det skälet!         :D

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoWa:

Den vill bara Deleta skiten, och det går jag minsann inte me' på - filmkompositionen börjar ju arta sig nu!    :D

Har använt FileAssassin förut, och den funkar ju skapligt, men UnLocker tycker jag var skarpare att ha till att radera omöjliga filer med.

Men med Fillönnmördaren kunde du alltså se allt innehåll i mappen? Den kan visa innehållet också i System Volume Information och dess undermappar. 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Men med Fillönnmördaren kunde du alltså se allt innehåll i mappen?

Nix, den ville alltså bara Deleta hela skiten, den verkade anse det hela bara var en fil, och inte en mapp ...

Samma ansåg UnLocker.

Så Pinnacles har verkligen lyckats, med vad de nu ville uppnå...!  ::)

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LbL,

Försök med detta:

Starta Pinnacle Studio => Filer=>Öppna Projekt. I mappen som öppnas bör "MIN FILM" ligga.

Sedan kan du spara den med annat namn.

Så funkar programmet hos mig :D. Via Document & Settings får du bara "Parkeringshuset"

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...