Gå till innehåll

Måste installera skrivaren varje gång!!!


Recommended Posts

Hej någon som kan hjälpa mig med detta???  Har en skrivare kopplad till min stationära med sladd! Har köpt en bärbar dator till min Fru. Kopplat ihop datorerna via trådlöst nätverk. När jag installerat skrivaren på den bärbara( via trådlöst) Funkar det att skriva ut!!! Men när man stänger av den bärbara  och sen startar igen funkar den inte!! Det står Fel-skicka. Om jag går in i delningscentret igen och installerar den skriver den ut!! Omständigt!!!! Hur löser jag så det alltid funkar???? Vista på bägge datorerna!! Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat lite och noterade att även min bärbara fick Fel-status.

Jag tog bort skrivarkön i bärbara och försökte lägga till den på nytt, men skrivaren dyker inte upp nu.

Inte förrän jag gått till Utforskaren och Nätverk och klickat på min server dator där jag blev tvungen

att via inloggningsruta auktorisera mig (och klicka i spara mina inloggningsuppgifter).

Därefter dyker skrivaren upp i bärbara och även efter omstart finns skrivaren kvar och nu fungerande.

Ett antal omstarter av båda datorerna med bibehållen skrivarfunktion i bärbara.

Det verkar vara den automatiska inloggningen till skrivartjänsten som inte fungerat.

Jag har ju valt lösenordsskyddad delning så därför måste inloggningen verifieras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...