Gå till innehåll

Minnesfel i wuauclt.exe


kudden

Recommended Posts

Hårddisken med din systempartion måste vara kvar...

Likaså din mus, om du inte har någon gammal mus att felsöka med.

Grafikkortet verkar vara lite skevt... eftersom det är besvärligt.

Prova att ta ur grafikkortet och gör rent samt blås bort allt damm. Är det ett pci grafikkort, byt plats. Är det ett agp-kort se till att det sitter fast ordentligt. Det betyder att du måste göra datorn strömlös, trycka på startknappen (när sladden är utdragen), och montera ut grafikkortet. Blås rent i kortplatsen ordentligt.

Gör lika med alla kontakter och anslutningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systempartitioerna ändras  när jag gör en discovery.Först är det fat och det ändras automatiskt till ntfs.

Har använt en äldre mus men det blir likadant.Skall kolla med grafikkortet i morgon den är vga-kombartibel men hittar inga drivrutiner,men jag kan ju installera drivrutinerna till det. genom internet. Det strular när jag startar om och det förstår jag inte.och visste inte att man måste trycka på startknappen för att göra det strömlöst.Trodde det räckte med att dra ut strömkabeln till burken.Undrar om hårddisken är kass igen.Den låter för mycket tycker jag.Har börjat knacka mer och mer.Helst under ominstallation.Men för övrigt är jag noga med att hålla rent i burken.Kan man inte spraya elspray i kortplatserna?Har för övrigt tagit en pilsner nu,(det är jag värd tycker jag) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systempartitioerna ändras  när jag gör en discovery.Först är det fat och det ändras automatiskt till ntfs.

...

och visste inte att man måste trycka på startknappen för att göra det strömlöst.Trodde det räckte med att dra ut strömkabeln till burken.

...

Undrar om hårddisken är kass igen.Den låter för mycket tycker jag.Har börjat knacka mer och mer.Helst under ominstallation.

...

Kan man inte spraya elspray i kortplatserna?

1. Detta är inget som ändrar sig av sig självt... och vad betyder discovery i detta sammanhanget ?

2. Med knapptryckning laddas restspänningar ur på 1 sekund i stället för 5 sekunder....

3. Om disken låter mer än normalt så är detta ännu ett tecken på att disken är på gång...

4.  Använd inga sprayer eller lösningsmedel i datorn. Det behövs inte och binder dessutom damm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ominstallation.ursäkta.

nu sitter jag med datorn på och kan arbeta hur som helst.Har haft bort alla kablar,blåst och gjort rent.Installerat sp2,men jag måste ju starta om den för att det skall fungera.Men nu funkar musen som den skall.Har bytt till ett annan kablage till disken,grafikkort och allt installerat smärtfritt.Men startar jag om den nu så blir det **** igen.

Jag blir galen på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du har hittat question?

Du ska kunna starta datorn och komma till bios med endast minne, cpu och grafikkort.

Om du inte kan det, har du ett felaktigt moderkort eller så är ditt cmos-batteri slut så moderkortet tappar minnet varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Har fått ett frågetecken för bios driver nu.Den går inte att installera

Kan det vara "Microsoft System Management BIOS Driver" under Systemenheter du menar ?

I så fall tillhör detta moderkortets chipset drivrutiner och finns på CDn du fick med datorn.

Eftersom du fortfarande ej angivit vilka enheter du har i datorn så ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo,det borde jag gjort.Lämnade in den till reparatör i dag som går igenom den gratis för mig.första gången jag lämnar in en dator.Han har kört en diagnos på moderkortet och det är ok.i alla fall.Borde naturligtvis skrivit vilka enheter jag har,men var helt frustrerad.får tillbaka den i morgon eller övermorgon.Skall skriva vad det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tillbaka den idag.Installationsskivan var defekt fast det skrevs att installationen var lyckad.Nu går den som en klocka igen.Men en sak som jag funderar över var att han sa det var att jag inte skulle installera en massa program som skall göra datorn snabbare.Han sa att det var på windows 98-tiden dom kanske gjorde nytta.cc-cleaner och ett bra mailwareprogram räcker.Inget mer för det gör mer skada än gör nytta.Skulle vara kul att höra åsikter om det. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...