Gå till innehåll

[LÖST] Färgblandaren och genomskinligehten finns inte. Varför?


NiklasF

Recommended Posts

Hej.

Jag har nyss installerat om windows vista, men med ett annat exemplar än den jag tidigare hade. allt gick bra ända tills jag skulle fixa med utseendet och sätta på igenomskinlighetenm och välja färg, då upptäcker jag att där färgblandaren och igenomskinligheten ska finnas, finns ett annat fönster som heter "inställningar för utseende". Jag försökte söka i windows hjäp och support som i princip aldrig har varigt till mycket hjälp. Där står det om Windows Areo och jag minns då att man var tvungen att ha det för extrafunktionerna. Den ska vara inkluderad står det och jag vet att den ska vara det, men jag hittar den inte. Jag följde anvisningarna i hjälp och supportsektionen och det gick bra ända tills den säger att jag måste för att få Aero, aktivera igenomskinlighet. Och då är jag tillbaka där jag började, nämligen att få fram dessa funktioner.

Jag samtalade med en bekant som håller på med datorer och han trodde att det kunde vara för att jag av misstag installerade 64 bit istället för 32. Jag installerade om Vista med 32 bit men samma problem kvarstår. jag har, så vitt jag vet uppdaterat grafikkortets drivrutiner. Jag gick in på Enhetshanteraren och uppdaterade drivrutinerna till bildskrämskortet.

Jag kommer inte på mer att säga om problemet tyvärr, men hoppas någon kan hjälpa Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Vilken vista version har du installerat? I home basic ingår inte Aero.

x32 eller x64 spelar ingen roll i detta sammanhang.

Är det original skiva eller nån vlite (slimmad) version?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Har du högerklickat på Skrivbordet och valt Anpassa -> Fönsterfärg och utseende? Där kan du ändra färgschema till Aero.

Om du läser frågan en gång till så ser du att han saknar den funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ert engagemang allihopa. Nu har problemet löst sig =) När jag fick frågan om att ha gjort klassificeringstestet så sa en kompis till mig att det var problemet. jag gjorde testet och nu fungerar det det som det ska. Ännu en gång tack för hjälpen. Ha det bäst, allihopa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...