Gå till innehåll

Bredbandskollens trimningsverktyg!


Recommended Posts

Nä inte jag iaf. Jag tog till Tune-Up Utilities 2009 som enligt mig är ett suveränt progam för att trimma XP/Vista på alla möjliga sätt. En f.d. till mig fick problem med sin dator och kunde inte surfa, men 15 minuter senare, efter en attack med nämda prog så gick datorn som en skållad råtta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Är det någon som har testat detta verktyg för att snabba upp hastigheten? Får ni snabbare hastighet än utlovat?

Jo det funkar utmärkt men man måste ju göra alla kollar enligt guiden, trimningssnurran är ju bara en liten del....  ofta är ju problemet telekopplingar modell ormbo om man har ADSL så allt måste kollas.

Sen om man har ADSL så är ju kurvan för avståndet ti telestationen mest viktig.

Jag har 2km till min station och klarar då 14MBits i bandbredd... mer kan jag inte få pga koppartrådens egenskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har testat detta verktyg för att snabba upp hastigheten? Får ni snabbare hastighet än utlovat?

Överskattat verktyg, det där.

Bredbandskollen håller tyvärr inte riktigt vad de lovar, för själv har jag en superlina på 14MB/s tvärs igenom skogen till en telestation som enligt Telia inte finns :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...