Gå till innehåll

Windows 7 bygge 6956 är ute för nerladdning


Gäst al6

Recommended Posts

  • Svar 109
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Kan man / vad händer, om man installerar en senare build ovanpå en tidigare build ??

Är Win7 så smart att den själv raderar/byter ut, eller är det inte alls att rekommendera kanske ??

Det är ALDRIG att rekommendera... med något OS! En REN installation är vad som gäller om man vill vara rimmligt säker på att slippa skumma problem! D.v.s... bort med befintlig partition och börja om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ALDRIG att rekommendera... med något OS! En REN installation är vad som gäller om man vill vara rimmligt säker på att slippa skumma problem! D.v.s... bort med befintlig partition och börja om!

Med Longhorn var uppgraderingar blockerad, kan inte tänka mig att MS vi ha orena byggen igång.

Det här gäller ju alltid med utvecklingsversioner av ett OS... till en viss gräns kan man uppdatera men det blir oftast  bara en röra med ny kod...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här fungerar ju facking perfekt, den nya taskbaren är awesome och här finns massor av flimmerfria fade-effekter i startmenyn och lite överallt i systemet.

Taskbaren tycker jag är ganska ful, såvida man inte väljer en bra bakgrundsbild. Om man väljer en riktig bild, alltså ett foto så ser taskbaren riktigt fin ut.

Det känns riktigt solit nu, menyerna är mycket smartare och innehåller mer genomtänkta knappar.

Jag måste faktiskt säga detta nu; Windows 7 ÄR *** vad Vista skulle varit! Dock menar jag inte Windows 7 = Viste SE, utan mer att Windows Vista kanske inte var så jättegenomtänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock fick jag inte med alla nya wallpaper av nån anledning?!

Kanske måste man köra "sysprep" kommandot efter man har installerat det

för att få dom, då Windows 7 blir helt "out of the box".

Reset Windows 7 Build 6956 to Original Default State:

As the VHD is actually a running copy of Windows 7 installation on another machine, so some settings or components such as personalization, drivers support, features support, hardware specifications (such as ACHI) support and activation grace period has been changed or modified. In order to restore and reset Windows 7 installation back to its original out-of-the-box experience (OOBE) state, users can run the SysPrep command. The command is located in C:WindowsSystem32sysprepsysprep.exe.

Någon som vet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

As the VHD is actually a running copy of Windows 7 installation on another machine,

Är det någon "initierad" som vet om detta är ett "bygge" som microsoft släppt eller om det är något som en kinesisk hacker med något n'lite-influerat program fixat och slängt ut på någon torrent-site? question?

Vad säger Stenis? Är det något att ha? question?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är den 32 eller 64-bit?

Den är 32-bits (x86) och på engelska.

Kan man / vad händer, om man installerar en senare build ovanpå en tidigare build ??

Är Win7 så smart att den själv raderar/byter ut, eller är det inte alls att rekommendera kanske ??

Man kan starta uppgraderingen inifrån befintlig Win7'a. Jag misslyckades dock i slutliga konfigurationsfasen

då services skulle förändras så jag körde en nyinstallation. Kanske beroende på antivirus installationen.

As the VHD is actually a running copy of Windows 7 installation on another machine,

...

är ett "bygge" som microsoft släppt eller om det är något som en kinesisk hacker med något n'lite-influerat program fixat och slängt ut på någon torrent-site?

Du skall inte ladda ner någon säkerhetskopierad konstruktion utan den riktiga installations DVDn.

Det framgår av artikeln att ISO-filen är ett hopaplock från 6801 installations-DVDn. Detta framgår med all

tydlighet när du installerar för den skriver nere till höger att den installerar 6801...

men när installationen är klar så visas "Build 6956.winmain.081122-1150"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, detta bygge är två månader senare än 6801 och borde vara betydligt bättre. Jag har varit borta/upptagen större delen av helgen och har inte haft tid att titta på detta. Ska kanske ta och göra det snarast även om jag i vanliga fall brukar hålla mig till officiella byggen som kommer från MS direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedanstående skrev jag igår:

Ja, Jag har laddat ner isofilen och brännt och installerat men inte fått till några drivers för nätverks-

kortet.

I övrigt fungerar det fint vad jag kan förstå.

Idag kan jag skriva att jag har lyckats med att få igång nätverkskortet.

Jag kopierade de drivrutiner som behövdes från min VISTA-dator till ett USB-minne

och installerade på WIN7-datorn och "vips" så gick nätverket igång.

Det är roligt att leka!

/tomorow

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar era gadgets?

Ja men dom klistrar sig helt buggigt mot skärmens kant, man kan inte dra av dom från klistret om man inte drar bort dom helt vertikalt eller helt horisontellt, riktigt uselt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat att köra in detta bygge i min virtuella miljö för att se skillnader mot 6801 men jag kommer inte att använda denna till dagligt bruk, utan jag håller mig dör detta syfte till officiella byggen.

Kul att se en ny snygg bootanimering även om det egentligen inte spelar mig någon roll om den finns där eller inte. Annars verkar bygget vara rappt som tusan och innehålla en hel del småändringar här och där jämfört med 6801. Nu ser jag ännu mer fram emot betan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst att varken Windows Mail eller Fotogalleriet finns i pre-beta... stämmer detta?

Enligt vissa artiklar har MS haft för avsikt att eliminera gnäll från tredjepartstillverkare och låta användaren ladda hem Live-paketet istället. Då kommer frågan... Funkar nuvarande Live i 7:an?

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerat och klart... inte ett enda problem med installationen. Fick peta i skivan till mitt Netgear-nätverkskort (dongle). Ljudet brusar ibland, men kommer installera de senaste Vista-drivisarna istället.

Fasen vad snabbt och roligt detta är...

Officiellt Build 6956 i burken...*L*

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det kommer komma vara möjligt att lägga in en film vid uppstarten nu. Kan det vara en film som spelas upp vid start?

Känns dock som MS skulle kunna göra lite mer av uppstartsbilden typ att den snurrar tills datorn bootat klart och då sätts den ihop till flaggan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det kommer komma vara möjligt att lägga in en film vid uppstarten nu. Kan det vara en film som spelas upp vid start?

Känns dock som MS skulle kunna göra lite mer av uppstartsbilden typ att den snurrar tills datorn bootat klart och då sätts den ihop till flaggan.

Det är ju det den gör... snurrar runt och sen bildar flaggan... eller hur menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det kommer komma vara möjligt att lägga in en film vid uppstarten nu. Kan det vara en film som spelas upp vid start?

Känns dock som MS skulle kunna göra lite mer av uppstartsbilden typ att den snurrar tills datorn bootat klart och då sätts den ihop till flaggan.

Det är ju det den gör... snurrar runt och sen bildar flaggan... eller hur menar du?

Nja jag menade mer att den kommer upp lite sent snurrar ett varvs ätter ihop sig och sen håller på och "pulserar" till windows laddat klart. Jag önskade något mer lite laddningaktigt än en lite svagt "pulserande" logga.

Någon som har tittat på Performance Index i det nya bygget min processor gick nämligen upp 0,2 och grafikortet ner 0,1-0,3 i förhållande till förra bygget och vista. Hörde att en raptordisk fick en trea så det är väl någon bugg som kommit. Flera som har fått konstiga/ändrade resultat?

Någon som märkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...