Gå till innehåll

Windows 7 bygge 6956 är ute för nerladdning


Gäst al6

Recommended Posts

  • Svar 109
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Uttryckte mig lite vårdslöst där men jag fick en likadan ruta som du.

Windows task kan väl vara "väldigt" många olika saker. Jag orkade inte grotta vidare i vad det kunde vara  utan nu kör jag 6801:an och har inte fått några liknande stopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört build 6956 på min Lenovo s10e sedan ISO varianten kom ut. Har inte stött på några buggar eller fått några process krascher  - det enda problemet som jag har är att det inte går att få igång mitt 3g modem. Provade build 6801 tidigare, men upplever att 6956 är lite snabbare (inget som jag kan bevisa men känslan finns där). Sleep och hibernate fungerar smärtfritt, har laddat in de senaste vista drivisarna för Intel 945 chippet.

Har läst om att personer råkar ut för "ghost" fönster och liknande, måste bero på grafik korten - är övertygad om att i och med att jag kör på en MS standardiserad plattform ( Intel Atom, 945 chipset) så kommer jag enkelt undan.

Det enda jag saknar är den nya boot skärmen som alla pratar om, verkar som om den försvann på vägen... Väntar med spänning på nästa build  --!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Ja just det.. men måste man inte ha ett @live.se konto för detta eller räcker det med ett @hotmail.com konto

Jag kör med hotmail konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

ja prova live mail...oslagbart...när du sen startar det och kollat mail så bara minimera det så ser du på 1 sekund om du fått ny post...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ag fått in 6956 i min VPC. Jag har inte hunnit testa med mail än men jag skall nog ladda ner gmail eller nåt annat som jag normalt inte använder bara för att se hur det fungerar (Thunderbird är min normala klient) men jag har en annan intressant observation. Jag jobbar mot ett företag som håller i textning av olika filmer och serier och där man nyligen har lanserat en ny version av nedladdningsprogrammet till de olika verktygen. Om man jobbar med fler än en dator är det aldrig några problem med att kunna ladda ner uppsättningen verktyg, den hittar att det inte finns några programfiler på just den datorn och laddar snällt ner allt som saknas. Dock inte den här gången. Här kom den upp med informationen att det inte fanns några program att uppdatera.Frågan som jag då ställer mig är beror detta på att klienten inte känner igen att det är en vuirtuell PC och en virtuell hårddisk den skall kolla mot utan går på den riktiga hårddisken och kollar där eller om det ä rnågot i betan som förhindrar den att fungera "som vanligt". Kan det vara det att den körs just virtuellt? Jag skall ta upp det här med deras IT-support men det kan ju vara intressant att dra fram om andra jobbar med specialverktyg och se hur de fungerar i en virtuell värld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Jodå, 2.2 GB räcker fint för en beta...

Känns lite klent . Men eftersom Stenis säger att han lyckats få allt att fungera utan att lägga till några egna drivrutiner... och jag definitivt inte fått allt att fungera så måste man ju undra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
ja prova live mail...oslagbart...när du sen startar det och kollat mail så bara minimera det så ser du på 1 sekund om du fått ny post...

Då skulle du gilla Webmail Notifier till Firefox, tar alla mail, du ser med en gång när du fått ett nytt mail oavsett om det är hotmail, live, yahoo, google eller vad det nu är. ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...