Gå till innehåll

Adresslista i Outlook/Outlook Express


Recommended Posts

Jag lägger snart ner verksamheten och kastar ut datorn om jag inte kommer till rätta med mitt problem. Hjälp mig, snälla nån! Alltså, jag har blivit tvungen att byta hårddisk, men jag kunde först spara filen addresser.wab. Sen gick det åt h-ve! Hur in i *!# får jag in denna adresslista i Outlook??? Det är ca. 100 adresser som jag vill få in. Säg inte att jag måste lägga in allt för hand, då försvinner ju alla fördelar mad att ha en datot, då kunde jag lika gärna ha en vanlig adressbok i papper. Samma gäller för alla mail jag skulle vilja spara. Jag vet inte hur många gånger jag förlorat värdefull information pga. att jag inte lyckats flytta över datan till ny hårddisk. Förtvivlan sänker sig över mig, molnen mörknar. Finns hopp? Jag hoppas på Er där ute i cyberrymden! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger snart ner verksamheten och kastar ut datorn om jag inte kommer till rätta med mitt problem. Hjälp mig, snälla nån! Alltså, jag har blivit tvungen att byta hårddisk, men jag kunde först spara filen addresser.wab. Sen gick det åt h-ve! Hur in i *!# får jag in denna adresslista i Outlook??? Det är ca. 100 adresser som jag vill få in. Säg inte att jag måste lägga in allt för hand, då försvinner ju alla fördelar mad att ha en datot, då kunde jag lika gärna ha en vanlig adressbok i papper. Samma gäller för alla mail jag skulle vilja spara. Jag vet inte hur många gånger jag förlorat värdefull information pga. att jag inte lyckats flytta över datan till ny hårddisk. Förtvivlan sänker sig över mig, molnen mörknar. Finns hopp? Jag hoppas på Er där ute i cyberrymden! :(

Är det OE du kör eller OUTLOOK?

**/..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför där ligger så många tappade sugar och dräller överallt  eek !?

Internet är ju fullt av lösningar på problem...

Outlook Express hanterar WAB-filer men Outlook hanterar PST-filer...

så du behöver en file-översättare:

Där finns många som vill sälja dessa översättare och de flesta tillåter högst 15 adress översättningar gratis.

En sådan har jag hittat här:

http://www.download.com/WAB-Converter/3000...4-10840081.html

Jag skall leta mer efter helt gratis översättare...  pust och stön... Alla vill ha betalt för att konvertera wab...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför där ligger så många tappade sugar och dräller överallt  eek !?

Internet är ju fullt av lösningar på problem...

Outlook Express hanterar WAB-filer men Outlook hanterar PST-filer...

så du behöver en file-översättare:

Där finns många som vill sälja dessa översättare och de flesta tillåter högst 15 adress översättningar gratis.

En sådan har jag hittat här:

http://www.download.com/WAB-Converter/3000...4-10840081.html

Jag skall leta mer efter helt gratis översättare...

Helt sant.. men ibland vägrar OE att importera wab'en.. då får man kasta in den i utforskaren direkt, med rätt filnamn.

Nu är det meningslöst att diskutera detta - då han inte kan uppge VILKEN mailhanterare han kör, eller vill köra.

kentan - mission accomplished för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det iofs lääänge sedan jag testade spara ner en wab fil för att flytta den till annan dator.

Men det jag kommer ihåg var att detta inte gick eftersom wab filen var tom när man la in den i den nya datorn :(

Har för mig att detta berode på att wab filen hämtar uppgifterna från anna plats i datorn och man var därför tvungen att konvertera den eller spara i t.ex. excel (OE) för att sedan kunna flytta den, men detta har kanske ändrats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tråkigt att fler än jag "tappar sugen" Jag har varit bortrest ett tag och inte kunnat ha datorn till hands. Jag skrev OUTLOOK och inte OUTLOOK EXPRESS. Jag har inte funnit någon framkomlig väg att spara mail, adresser och sända mail. Det beror väl först och främst på att jag inte är expert på data. Det är därför jag försöker med detta forum. Här verkar finnas många som kan mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag fel på det eller... Kan du inte starta Outlook Express och importera adresserna till Outlook Express och därefter starta Outlook och importera från Outlook Express??? Har för mig att jag gjorde något liknande för flera år sen... Lite överarbetat, men jag har som sagt för mig att jag gjorde så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag fel på det eller... Kan du inte starta Outlook Express och importera adresserna till Outlook Express och därefter starta Outlook och importera från Outlook Express??? Har för mig att jag gjorde något liknande för flera år sen... Lite överarbetat, men jag har som sagt för mig att jag gjorde så...

Ja.. det stämmer, du minns rätt.. allting följer med, förutom lösenordet till mailkontot.

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...