Gå till innehåll

Ska beställa en nya dator, behöver råd


__087

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

jodå det är nog bättre grejer i den burken särskilt grafiken MEN

1 det är en begagnad maskin ingen garanti (kanske stöldgods)

2 i dom nyare märkesdatorerna (hp dell fujitsu) sitter det numera moderkort med formfaktor btx

det betyder att om moderkortet pajar så måste du beställa ett utbyteskort från datortillverkaren

och vad det kostar vill jag inte ens spekulera i men det är nog inte gratis

jag har för mig att jag hade en tredje invändning men gubben har nog fått en släng av alzheimers

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller detta kan man också köpa

FSC AMILO La3420,AX3 8550,4GB,640GB, 5.595:-

http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=392462&sku=392462

själv har ja beställt en sådan och kommer hem i morgon till mig eller nu på måndag,

själv skulle ja aldrig vilja köpa från blocket för man kan bli lurad på pengar och andra saker,

bättre köpa en ny och energisnål dator istället än att chansa på att det kan vara stöld gods eller oäkta program vara i dator även om det står att det är äkta vara så betyder det inte att den är äkta,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Javisst...vi pratar om en dator för runt 2500 kr...skulle skiten lägga av så är det väl bara att spara det som är helt o slänga resten o sälja delarna för nån kronor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Då är det bättre du sparar ett tag o köper ngt nytt för runt 5-6..en dator för 2500 är inte mycket o skriva hem till mor om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Nä om dom kronorna är så viktigt att man inte kan öka till runt 5 tusen så är en beg för 1 tusenlapp en mkt bra ide...där kunde han isåfall satt i sin gamla hd som slav..satt i minne om det går och även flyttat över sin dvd brännare...och skulle datorn gå isönder hade det inte varit hela världen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Som att den kan gå isönder eller va stöldgods? köper du ngt beg så ber man ju om leg o skriver personnummer på kvittot...allt kan ju såklart krascha..men en 5 år gammal dator för en billig peng är ju liten chans den ska gå itu efter 1 månad...vi pratade väl om en vettig dator så billigt så möjligt...då är en beg för 1 tusenlapp ett bra alternativ...en ny för 2500 har du nog för stora förväntningar på o du kommer bli besviken..bättre o spara lite då som jag skrev innan o hitta ngt vettigt för 5-6 tusen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...