Gå till innehåll

Får inte fjärrstyrnngen att funka med UltraVNC


Ängegärd

Recommended Posts

HEjSann & hallå!!!

Läste om UltraVNC i senaste nr. av allt om PC. Ville stilla min nyfikenhet och installerade detta. Jag får det att funka lokalt genom att "ropa" upp andra datorer i nätverket, men jag får det inte att funka när jag ropa upp en dator via internet. Någon annan som fått det att funka och som vill dela med sig av sin kunskap?

info om UltraVNC www.uvnc.com

TACKsam för hjälp/info???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har inte använt UltraVnc, och du kanske tycker att det blir ett litet intrång i tråden... men har du provat CrossLoop någon gång?

Den är urenkel att konfigurera och använda då det bara är att tuta och köra.

Den maskinen man ska hjälpa till på, behöver naturligtvis en installation också.

Dock måste det finnas en användare vid båda maskinerna...

Om du tycker att detta är opassande i tråden... låt mig få veta så tar vi bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inget om UVNC men om du vill hitta ett enklare finns det...

Teamviewer (www.teamviewer.com) ..enklare program kan du inte hitta, gratis är det också. Alla får ett unikt "ID nr" när de installerat programmet vilket underlättar rejält (slipper allt krångel med att hålla reda på IP nr etc).

I senaste versionen kan du även skapa ett konto och spara alla ID nr på det kontot och komma åt dessa var du än befinner dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...