perbear Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Eftersom jag använder Virtual PC för att testa Windows 7 (build 6801 - inte hunnit med att ladda ner 6956) tänkte jag att denna fråga kanske kunde platsa i detta forum. Kan man styra/bestämma var man vill ha Virtual PC och filer och program som man laddar hem till nya OS:et? Jag börjar få ont om plats på min första hårddisk och tänker installera ytterligare en hårddisk på min dator och installera ytterligare en version av W7 (förhoppningsvis build 6956). Kan jag lägga det OS på den andra hårddisken utan att det som jag skapat på den första går förlorat eller störs? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Det går bra, om du skapar den nya Virtuella Maskinen på din nya hårddisk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qrizze Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Eftersom jag använder Virtual PC för att testa Windows 7 (build 6801 - inte hunnit med att ladda ner 6956) tänkte jag att denna fråga kanske kunde platsa i detta forum.Kan man styra/bestämma var man vill ha Virtual PC och filer och program som man laddar hem till nya OS:et? Jag börjar få ont om plats på min första hårddisk och tänker installera ytterligare en hårddisk på min dator och installera ytterligare en version av W7 (förhoppningsvis build 6956). Kan jag lägga det OS på den andra hårddisken utan att det som jag skapat på den första går förlorat eller störs? självklart går det. När du följer guiden när du skapar en ny vhd så klicka på browse och välj en plats där de ska sparas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Om man ska testa något nytt program som man misstänker kan innehålla lite otrevligheter kan man köra det i Virtual PC då utan risk att virus och annat sprider sig ut i den "riktiga" miljön? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Du kan köra det i sandboxie annars, googla på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Sandboxie trivs tyvärr inte så bra i 64bitars Windows 7. Det funkar på min 32bit XP partition förvisso men tanken är att den ska bort så småningom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts