Gå till innehåll

Win 7 build 6956 och USB 3G modem - fungerar ej


Karl

Recommended Posts

Hallå,

Har kört Windows7 på min Lenovo Ideapad S10 ett tag nu, generellt sett fungerar det kanon bra  :) Inget värre strul med drivrutiner ( fungerar bra att använda Lenovos Vista versioner) förutom att mitt Huawei 169 USB 3G modem inte fungerar  :(

När jag pluggar in modemet så upptäcker windows det och installerar drivrutinerna, jag kan öppna det som ett USB minne i explorern osv men 3Connect verkar inte kunna starta modemfunktionerna och koppla upp mot 3's nät.

Jag har laddat ned senaste versionen från 3's hemsida då de har rättat till en bugg orsakad av Flash10. Modemet fungerar klockrent på den här datorn om jag bootar i WinXP eller MAC OS X - men inte i Windows 7. Jag har provat såväl build 6801 som 6956 - samma resultat i båda  >:D

Har någon av er fått 3 uppkopplingen att fungera?

Hur gjorde ni?

För övrigt så kan jag varmt rekomendera Lenovo Ideapad S10e, klockren liten bärbar PC med en överlägesen byggkvalitet i jämförelse med Asus, MSI, LG och Acer! Har petat i 2 gb RAM och en 500 gb WD disk  ;D

Tacksam för all hjälp angående Huawei modemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ja, jag har provat att köra såväl som XP som Vista kompatibilitets läge - samt som admin... samma resultat, fungerar ej.

Hittade ett par drivrutiner på Huawei's hemsida som jag laddade ned, under installationen så får jag meddelande om att modem ej kunde hittas  eek Lampan på modemet lyser som de ska osv, men det verkar vara något i Win7 som gör att modemet inte initieras... har testat att starta och stoppa diverse olika services men ändå så vill det inte fungera  neutral!!

Någon annan än jag måste ha försökt att använda mobilt bred band på en Win7 installation, borde finnas erfarenhet att dela med sig av  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,