Gå till innehåll

Vista x64 och externa hårddiskar (USB2.0 och eSATA) ger ingen respons


Vitaeii

Recommended Posts

Så min gamla burk av upp med buller och bång ( ej hårddiskrelaterat), köpte snabbt en ny och lådor för att kunna koppla in hårddiskarna från den gamla burken. So far so good.

Nu när jag försöker koppla in dessa hårddiskar får jag

vid usb-anslutning: Inget alls, inte ens ett medelande om 'ny enhets har hittats' har två olika hårddisklådor inkopllade mot olika hårddiskar, samma icke-svar.

Vid esata-anslutning: samma sak.

Jag har testat boota med externa inkoppalade, windows ville inte ladda då ( evig loop eller nåt, kom inte frammåt men blåskärmade inte heller)

Jag har kollat i diskhanteraren som inte hittar nåt alls.

Burken nyttjar raid om det kan vara intressant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller eSATA diskar så dyker de upp först efter att du "Sök efter maskinvaruförändringar"

i toppen av Enhetshanteraren om de ansluts efter att Windows startats.

När det gäller USB-enheter så är det ibland så att IDE-diskar byglas fel i USB-adaptern.

Jag förutsätter att du installerat alla moderkorts drivrutinerna så att USB och eSATA är konfigurerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag har installerat allt som kom med moderkortet på den cd:n men är osäker om nån e-sata-rutin följde med, vad bör jag se under vad i enhetshanteraren för det?

När jag testade nyss kom det faktiskt upp en ruta om ' en kontakt har anslutits' men från ljudkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...