Gå till innehåll

Enklare program att testa för planering av ny övervåning på huset, ca 180kvm?


calderon

Recommended Posts

ska genast ladda ner det, men bara en liten följdfråga, bara en enkel rutad sida som man kunde rita i ??

kanske typ PUBLISHER fast med en rutig "bas/sida" ?? Kanske finns fast jag inte vet ??

Det finns en hel del s.k "Draw"-program, men riktigt så enkelt som du beskriver det är nog svårt att hitta. På Win98-tiden körde jag ett program som hette Micrografx Draw, som jag hade stor nytta av för att göra 2D-ritningar av olika slag. Det närmaste man kommer i dag är nog Open Office-programmet Draw. Sun har en egen variant på det i sin officesvit StarOffice. Jag hittade en hyffsad "HowTo" på just StarOffice Draw!

Kapitel 7 StarOffice Draw

Ladda ner StarOffice 9 Collection - Swedish

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slängde in OpenOffice 3 på svenska här, för att kolla lite! Det går utmärkt att installera enbart Draw, om man vill, och jag tror det är precis vad du är ute efter! Du får visserligen inte ett "rutat" papper, men man kan lägga ett raster över arbetsytan som består av stödpunkter, så det blir i princip samma sak. sen är det bara att rita... massor av underlättande verktyg som hjälp!    ;)  Sun´s HowTo för StarOffice Draw stämmer exakt! 

http://sv.openoffice.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...