Gå till innehåll

Kände ni jordbävningen?


Fujifilm

Recommended Posts

Kände faktiskt nåt skumt i natt som jag inte riktigt vet vad det var, precis när jag skulle ta tag i datamusen och samtidigt då satte handen på bordet så kände jag av nåt som skakade till i handen (svagt men kändes). Funderade bara lite grann på vad det var, om det var nån bil utanför som kanske mullrade till eller nåt men nu när du tar upp detta börjar jag fundera.

Eftersom jag hade hörlurar på mig hörde jag knappt nåt men precis när det skakade till i handen så tyckte jag mig hört nåt mulleraktigt. Utanför hörlurarna om man säger så.

Nu bor jag i och för sig i Uppland och du i Skåne. Det jag kände här kanske inte alls har något med samma sak att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor 5 mil från epicentrumet. Och jag vaknade av att sängen gungade ordentligt i ca 15 sek. Jag har alltid undrat hur det skulle kännas att få uppleva en jordbävning. Det var kul.  Synd bara att jag inte var vaken då det startade, så jag fick vara med från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... låg i soffan framför Nyhetsmorgon och blundade när ungarna gjorde sig i ordning. Min spontana kommentar var att ungarna skulle sluta och bråka... de sprang skräckslaget fram till mig och intygade att det INTE var dom. Efter en kort sekund fattade jag vad som hände.

De riktiga efterskalven får man på jobbet idag... i form av alla kommentarer från arbetskamrater som tycker att dom skulle gjort karriär som komiker istället. Är det bara jag som hört "-Jag trodde det var svärmor som kom springande" eller "-Grannfrun är på sin årliga joggingtur märker jag"?

Hehe... nåja, det är ju kul att ha något annat att prata om över morgonfikat...

// Mange, Kristianstad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån från Uppland som kanske känt nåt?

Va i helvete alltså! Jag bor i Helsingborg och jag vaknade precis!

Århundradets jordbävning och jag sover som en stock!

HELVETE :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån från Uppland som kanske känt nåt?

Va i helvete alltså! Jag bor i Helsingborg och jag vaknade precis!

Århundradets jordbävning och jag sover som en stock!

HELVETE :(

Illa! :'(

Jag missade ett jordskalv på Island (2000), då jag var ute och gick i en hamn i Reykjavík, men fick en ny chans på natten. Det var en skakande upplevelse! :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan. det var ingen utav er som kände av jordbävningen igår som fick plocka upp saker som hade trillat ner. jag fick plocka upp 20 cd skivor plus 2 spindlar med 50 skivor på varje. jag fick slänga 10 skivor som hade blivit repiga. sen fick jag rätta till tavlorna i lägenheten. sen var det 2 st glas som hade trillat ner från vasken men dom höllt som tur var.

men ni får ha en fortsatt trevlig dag

MVH: fujifilm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej alla glada forum skrivare.

jag undrar om det var fler här som bor i skåne som var vakna mellan 06-15-06.30 om dom kände av att det mullra eller lätt vibrerade i marken under denna tid. jag kände det jag hade precis vaknat.

Jag bor inte i Skåne. Men jag bor i Jönköping och kände av det.

Småstenar jag har på en prydnassak började rassla o sedan märkte jag lite gungande lätt mullrande.

Hunden smågnällde och var orolig innan själva gungningen kom och yrade runt.

Om jag skulle bott i Skåne skulle jag nog skitit ner mig. För jag mena jag kände av det ända till Jönkan *LOL*

Rätt otäck känsla var det i varje fall. Hela skåne sket knäck säkert....

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...