Gå till innehåll

Får inte Visual Studio Express att fungera


linnet

Recommended Posts

hej har tagit hem visualstudioexpress men det går inte att få dem att fungera

de är ju gratis och inte fullt utrustade tanken är väl att man ska börja här och sen uppgradera

till pro .

men det står att det ska va fullt fungerande och programmen går igång har tagit hem visual basic 2008,

c#,c++ men som sagt när ja ska öppna upp ett nytt project så poppar  det upp registry access denied

har jag laddat hem det fel eller har jag missuppfattat helt att man ska kunna använda programmen.

till saken hör att grabben tog hem microsofts dreamstart för studenter som innehåller webexpression,

och visualstudio 2005, msqlserver,+ lite andra program men det är bara webexpression som funkar?

någon som vet nåt om detta tacksam för svar

mvh linnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt i att man ska kunna använda Expressversionerna helt gratis.

Jag har själv aldrig haft några problem med dessa, men det är inte så nödvändigt att felsöka detta eftersom man kan ladda hem Visual Studio 2008 Pro helt gratis genom dreamspark:

https://www.dreamspark.com/default.aspx

Där har du även en del nya versioner av SQL, Expression Studio och Windows Server.

Själv har jag just Visual Studio 2008 Pro från dreamspark, så du kan ju testa att ladda hem den istället. Det är inte lättare att jobba med Expressversionerna, så det är ingen nackdel att använda Pro.

Men ändå är det lite konstigt att Expressversionerna inte fungerar ordentligt, då dessa alltid fungerat klockrent hos mig. Kanske något annat som inte är rätt, man ska inte behöva köra Visual Studio som admin, men du kan ju testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena.

Grabben och jag tog hem dreamspark innan men fick bara webexpression att funka visual och de andra ligger bara som tomma mappar.

Därför provade jag att ta hem expression visual 2008 /c#/c++. c++ funkar men inte de andra

jag får upp programmen men när jag ska påbörjar ett nytt projekt poppar det upp en varningstext registry access denied .

funderar på att avinstallera och ta hem igen om det går  helst skule jag vilja ladda hem dreamspark igen

men undrar om det går för grabben har fått en ny dator och skulle vilja lägga det där .

Borde ju kunna gå eller har man bara ett nedladdnings försök på sig ,

hela dreamspark paketet ligger ju här på våran dator men eftersom det är ett student erbjudande så går det inte att installera till den nya detta har jag testat man får ju en nyckel inbakad där .

vad tror du skall jag prova att ta hem det på nytt vill ju inte bli av med webexpression2 som är kanon mycket bättre än dreamweawer faktiskt.

mvh linnet 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ladda hem allt där hur många gånger man vill, en nyckel fungerar på fler datorer.

Dock verkar du blanda ihop nästan alla namn och saker där så jag vill bara förtydliga lite. ;)

Allt du ska ha är Visual Studio 2008 Professional Edition och Expression Studio 2. Allt som heter Express Edition är bara halvtäckande produkter som alltid har varit gratis, nu har du ju en chans att få den riktiga varan gratis. (Expression är inte samma som Express Edition, Expression Studio 2 är en samling av estetiska program, som du verkar veta nu)

Visual Studio 2008 Professional Edition innehåller allt du behöver för att utveckla i alla dessa språk Visual Basic, C#, C++, C, och allt vad man kallar det.

Så du behöver bara ladda hem Visual Studio 2008 Professional Edition och Expression Studio 2, dessa två produkter kommer i form av en iso-avbild, du vet säkert vad det är. Den bara bränner / mountar / packar du upp och sen installerar du det på din sons nya dator då.

Jag har haft lite problem med nyckelgeneratorn på sidan, då jag bara fått nycklar som ger mig 90 dagars test (detta är fel, man ska få hela produkten helt), så om du vill vara på den säkra sidan kan du få min nyckel här som garanterat ger dig hela produkten:

XMQ2Y-4T3V6-XJ48Y-D3K2V-6C4WT  (till Visual Studio 2008 Professional Edition)

Denna nyckeln är helt opersonlig så du kommer inte behöva se mitt namn eller något sådant i din produkt sen. Använd denna nyckeln om du vill vara säker på att få hela produkten, men jag tvingar dig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack al6 .

bara så att jag fattat det rätt ska jag ta hem dreamspark igen eller gå till msdn sidan igen och ta hem pro istället för expression ?

för dreamspark är ju egentligen visual2005  som följer med där  2008 måste ju va de senaste .

tack för all hjälp och det går nog att använda din nyckel ser inga problem med det .

mvh linnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man med detta programmet egentligen... hemsidor eller ???

Expression Studio 2 är ju estetiska saker såsom bilder, hemsidor, foton, musik osv..

Visual Studio är för programmering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallo naturguiden helt riktigt grabben har csn kort och microsoft har släppt dreamspark gratis till studenter

så där kan du inte ta hem det.

men prova att ta hem visual 2008 trial om jag förstått al6 rätt så är den fri för alla basic versionen alltså

men går att uppgradera till pro.

Håller precis på att installera.

webexpression är typ samma som dreamweawer men i mitt tycke bättre lättförståeligt program

visual /c++/c# är progammering spel etc.

mvh linnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...