Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Det verkar nog som man inte kan ha den på "dölj automatiskt" i opera.

Vet inte om det passar dig, men jag har hittat åtminstone 2 sätt att dölja favoriterna automatiskt efter man har klickat. Den första går ut på att köra med klassisk menyrad. I den andra lägger man till en knapp/droppmeny i adressraden.

post-1936-1269849015,97_thumb.png

post-1936-1269849015,77_thumb.png

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det passar dig, men jag har hittat åtminstone 2 sätt att dölja favoriterna automatiskt efter man har klickat. Den första går ut på att köra med klassisk menyrad. I den andra lägger man till en knapp/droppmeny i adressraden.

post-1936-1269849015,97_thumb.png

post-1936-1269849015,77_thumb.png

Hur får man bokmärkena enligt bilden längst ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det nu blev det lite bättre ordning.....

Tycker om Opera mer och mer faktiskt...

Allt på ett ställe... i flikarna till vänster men manickerna förstår jag mig inte på... någon som kan tipsa om en användbar manick kanske en manick som en gadgets eller nått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har en flik med snabbval och då en massa sidor där som man använder mycket, hur får man dom komma upp i en ny flik, nu kommer dom upp i samma fönster det vill jag inte ... Någon som vet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har filen urlfilter.ini i mappen profile, skapa en textfil med det namnet.

Öppna textfilen med Anteckningar och klistra in:

Opera Preferences version 2.1
; Do not edit this file while Opera is running
; This file is stored in UTF-8 encoding

[prefs]
prioritize excludelist=1

[include]
*

[exclude]

Under [exclude] lägger du till det som skall filtreras. T.ex. denna lista till att börja med: http://my.opera.com/Tamil/blog/ad-block

Stäng Opera medan du redigerar filen!

Dessutom kan du högerklicka i Opera och välja Blockera innehåll och lägga till bilder på den aktuella sidan som skall blockeras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte haft Opera installerat på ett tag (kör portabelt), men jag tror att du finner profile-mappen här (i XP):

C:\Documents and Settings\[användarnamn]\Lokala inställningar\Application Data\Opera\Opera\profile (Lokala inställningar är en dold mapp.)

Bifogar en zippad urlfilter.ini som du kan ladda ned, packa upp och lägga i din profile-mapp.

Syftet är att slippa annonser och andra störande saker på nätet.

urlfilter.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte haft Opera installerat på ett tag (kör portabelt), men jag tror att du finner profile-mappen här (i XP):

C:\Documents and Settings\[användarnamn]\Lokala inställningar\Application Data\Opera\Opera\profile (Lokala inställningar är en dold mapp.)

Bifogar en zippad urlfilter.ini som du kan ladda ned, packa upp och lägga i din profile-mapp.

Syftet är att slippa annonser och andra störande saker på nätet.

Lyckade hitta rätt i vista nu....

tack för din hjälp!

mvh jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka här igen med ännu en dum fråga, när man läser tex blocket och vill öppna en annons i ny flik så hamnar jag direkt i nya fliken istället för på själva annons sidan, finns det nån inställning som gör att opera inte växlar till nya fliken direkt?? Nån som förstår hur jag menar?

mvh jensa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om jag har förstått frågan rätt, är svaret att hålla ned Ctrl-Skift då du klickar på länken, eller högerklicka, Öppna i bakgrundsflik. Eller klicka med mittknappen (hjulet).

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Av slöhet har jag hållt mig länge till IE.

Nu efter senaste nr av Pc För Alla har jag och deras webbläsar test har jag provat Opera som får bäst betyg.

Jag är grymt imponerad!!! Kan verkligen rek alla att prova den och ge det lite tid så blir det flera aha upplevelser

Den är otroligt snabb också :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av slöhet har jag hållt mig länge till IE.

Nu efter senaste nr av Pc För Alla har jag och deras webbläsar test har jag provat Opera som får bäst betyg.

Jag är grymt imponerad!!! Kan verkligen rek alla att prova den och ge det lite tid så blir det flera aha upplevelser

Den är otroligt snabb också :lol:

En "ny" webbläsare är "alltid" snabb i början.. ska man ha i beaktande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...