Gå till innehåll

Recommended Posts

Efter uppdatering till bygge 1589 dök det upp en Opera-ikon i meddelandefältet.

NrFaVkzBG.png

Någon som vet hur man slipper ifrån den? Tycker att det skulle vara ett alternativ i opera:config#UserPrefs, men jag har inte hittat det. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppdatering till bygge 1589 dök det upp en Opera-ikon i meddelandefältet.

NrFaVkzBG.png

Någon som vet hur man slipper ifrån den? Tycker att det skulle vara ett alternativ i opera:config#UserPrefs, men jag har inte hittat det. :unsure:

Fick en lösning på ett annat forum: lägg till -notrayicon i genvägens Mål, i mitt fall:

"C:\Program\Opera 10\opera.exe" -notrayicon

Någon som testat Opera Unite? Kommentarer? Fördelar? Nackdelar?

Jag har inte testat, men det verkar ju intressant. B) Möjligen sårbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som testat Opera Unite? Kommentarer? Fördelar? Nackdelar?

Flera bra funktioner, men som sagt... serverfunktionen kan eventuellt bli rena drömmen för hackers. Svensson har ju inte den blekaste aning om hur man skyddar en server. Men kan man säkra upp den biten ordentligt, så är det ju ett väldigt enkelt sätt att dela filer bl.a. Den personliga chatten kan jag dock inte se något direkt behov av. Det skall nog mycket till, innan man får folk att överge "msn"... tyvärr, får man väl säga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fundering angående Opera. Om man vill markera eller kopiera en text så visas en pil istället för en textmarkör och då tycker jag att det är ganska irriterande att man markerar fel ibland.

operar.jpg

Fungerar helt korrekt i Firefox 3.5 RC2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Opera 10.0 RC, bygge 1733 :)

http://www.opera.com/browser/next/

http://my.opera.com/desktopteam/blog/2009/...lease-candidate

VapvyxFAn.png

Nya Opera-ikonen

Windows Installer (flera språk): http://snapshot.opera.com/windows/Opera_1000_1733_in.exe

Windows ”Classic” (engelska): http://snapshot.opera.com/windows/Opera_10...733_classic.exe

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att packa upp filerna i zip:en till valfri plats (jag har den på skrivbordet nu) och köra. :)

Det ingår en hel del språkfiler, och jag nöjer mig med svenska, och har därför slängt övriga. Man måste dock ha kvar den engelska filen då programmet startas första gången! Efter att man har valt svenska i programinställningarna, kan den engelska språkfilen slängas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En anmärkning angående den portabla versionen: Den kommer inte ifrån Opera Software ASA, utan är en modifierad version av originalet, av Markus Obermair. Om man tittar på egenskaper för OperaUSB.exe, fliken Version, Företag, ser man att det står Opera Software changed by Obermair Markus. Modifieringen har gjorts efter signeringen, och den digitala signaturen är därför ogiltig.

goAsfRpPP.png

opera.dll är inte modifierad, och har en giltig signatur. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opera 10 är helt underbar tycker jag. När jag väljer webbläsare prioriterar jag följande:

- Snabbhet både i att ladda sidor och i själva programhanteringen

- Flexibilitet i inställningar och gränssnitt

- Intressanta finesser utan plug-ins

- Minimal installation på datorn

- Säkerhet

Det finns för mig bara en enda webbläsare som uppfyller allt detta och det är Opera. :) Med dagens alternativ (tro mig, jag har testat dem - jobbar lite med webbutveckling i mitt yrke) är det uteslutet att jag byter till någon annan webbläsare! Det var en viss tröskel att gå från Firefox till Opera, men efter ett tag så var jag fast. Mouse gestures, Speed dial, helt personliga knappar, maximerad/optimerad skärmyta utan en massa verktygsfält, snygg, tar en bråkdel i plats på datorn av de andra poplulära webbläsarna (rent generellt en bra installation som inte sprider ut sina filer hur som helst).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opera 10 är helt underbar tycker jag. När jag väljer webbläsare prioriterar jag följande:

- Snabbhet både i att ladda sidor och i själva programhanteringen

- Flexibilitet i inställningar och gränssnitt

- Intressanta finesser utan plug-ins

- Minimal installation på datorn

- Säkerhet

Det finns för mig bara en enda webbläsare som uppfyller allt detta och det är Opera. :) Med dagens alternativ (tro mig, jag har testat dem - jobbar lite med webbutveckling i mitt yrke) är det uteslutet att jag byter till någon annan webbläsare! Det var en viss tröskel att gå från Firefox till Opera, men efter ett tag så var jag fast. Mouse gestures, Speed dial, helt personliga knappar, maximerad/optimerad skärmyta utan en massa verktygsfält, snygg, tar en bråkdel i plats på datorn av de andra poplulära webbläsarna (rent generellt en bra installation som inte sprider ut sina filer hur som helst).

Jag är då rent ut sagt besviken på OPERA, testat och fann ut att IE8:an var snabbare. Kanske det beror på vilket nät man anväder? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Wow. :D

Hämtade Opera 10 ver 1750.

Vilket lyft. Här ligger IE8 och FF 3,5 i lä.

Snabbare och bättre gränssnitt tycker jag.

/candela

Ja, och har du flera datorer så är 10:an ett lyft då man kan synkronisera Opera med de andra datorerna. Dvs. Opera är lika i alla datorerna när det gäller bokmärken, personligt verktygsfält med mera. Jag tycker det är guld värt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...