Gå till innehåll

Firefoxuppdatering ger oönskad startsida


kudden

Recommended Posts

Hej Fick ett meddelande att jag skulle installera en ny uppdatering för firefox.Bra så långt,man varje gång så startar den med ny flik att du har uppgraterat till den sista uppdateringen.Måste klicka på flikens x för att komma till startsidan.Hur sjutton får man bort det ???Det är ju bra att den är uppdaterad men man behöver ju inte bli påmind varje gång man startar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vågar sig på en lösning?har avinstallerat firefox och installerat om det genom mickilinas länk men det hjälper inte ::) Borde ju vara en bock att fylla i.visa inte meddelandet igen.Och det är bara denna datorn.Konstigt ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också konstaterat att Firefox lägger upp senaste besökta plats i en egen flik när man startar om datorn. Jag har inte kollat men det borde vara en inställningssak, kanske att du skall bocka av historiken i grundinställningar (har inte Firefox på jobbet så jag kan inte kontrollera för EXAKT ordalydelse). Annars skall ju bara uppdateringssidan komma upp EN enda gång efter uppdateringen och inte mer.

Minns dock att jag hade något liknande problem tidigare i höst där jag har för mig att det var ett fristående program som insisterade på att söka efter inkopplade kameror od. SOM ORSAKADE PROBLEMET I fIREFOX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inte någon inställning för det,och det är bara en av mina datorer som beter sig så.

Att den går till senast besökta plats ställer du in på verktyg-inställningar-allmänt.Men här gäller det en flik som öppnar först där det står att jag har den senaste uppdateringen.Måste trycka bort den fliken för att komma till startsidan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du hittar en rullgardin under fiken allmänt.......

Där kan du välja 3 olika sätt.

Tom, Sparad hemsida eller hemsidor (jag startar alltid med fyra flikar)  alterntivt det senaste

man höll på med...

Firefox ger ju valfrihet...  hur mycket som helst  ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du väl hjälpa mig få bort min knasiga historia ;)

Jo stäng fliken och sedan ska inte foxen komma ihåg den mer....

dvs under förutsättning att du har alternativet att starta där du senast var.

Annars måste det ha lagrats en ny sida om du valt att starta med din/dina sidor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte hittar felet och vill installera om Firefox så rensa bort dina gamla inställningsfiler under:

C:Users<din användare>AppDataLocalMozillaFirefox

C:Users<din användare>AppDataRoamingMozillaFirefox

...innan du installerar på nytt.

Men börja med att spara dina favoriter.

Gå till dina Bokmärken - Ordna Bokmärken - Högra Meny - Exportera HTML.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte låsa någonting under inställningar.Ställer jag in t.ex. starta där jag senast var och trycker ok kommer det bara tillbaka i utgångsläget.öppna startsidan.Ändrar jag under flikar går det också tillbaka till utgångsläget.Får ta itu med detta i morgon.Nu väntar ett par kalla falcon och grannar  ;)Inte nog med att man blir knasig innan jul.Man blir knasig på datorn också.Men en tröst är i alla fall att jag har installerat comodo i stället för f-secure och fått en himla speed på burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte hittar felet och vill installera om Firefox så rensa bort dina gamla inställningsfiler under:

C:Users<din användare>AppDataLocalMozillaFirefox

C:Users<din användare>AppDataRoamingMozillaFirefox

...innan du installerar på nytt.

Men börja med att spara dina favoriter.

Gå till dina Bokmärken - Ordna Bokmärken - Högra Meny - Exportera HTML.

TACK!Det ordnade sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Samma sak igen.Igår fick jag en ny uppdatering.Oönskad startsida.Den första fliken som kommer fram är att jag har uppdaterat firefox.Måste jag göra denna sak varje gång?Är det bara jag som har detta problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...