drajsnow Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Hej! Jag har vid ett flertal tillfällen lagt till "min musik" i Vistas index. Denna mapp läggs då till och blir indexerad. Sökningen går blixtsnabbt, men efter bara ett par dagar "försvinner" mappen från indexet och sökningarna efter musik tar evigheter. Vad beror detta på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Jag vet nu inte på vilket sätt du gjort valet av foldrar hittills men jag noterar att där finns två sätt att specifiera vad som skall ingå i datorns Indexering. 1. Via Kontrollpanelen - Indexing Options - Modify - Show all locations - och där markera diskar och foldrar. 2. Direkt via önskad Disk/Folder/Fil och dess Egenskaper - Allmänt - Avancerat - "Indexera den här...". Dessa två sätt att välja ut filer verkar vid första anblick inte påverka varandra. Jag har städat bort diskar här förut (punkt 1.) men nu har diskar kommit tillbaka här igen. Troligen (vilket måste bekräftas) så gäller Indexeringsvalet i första hand direkt vid källan (punkt 2.) men först efter en tid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drajsnow Posted December 20, 2008 Author Share Posted December 20, 2008 Jag har testat bägge varianterna, men mappen försvinner ändå från indexet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drajsnow Posted January 7, 2009 Author Share Posted January 7, 2009 Lyfter denna tråd då problemet fortfarande kvarstår... Någon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts