Gå till innehåll

Systemåterställning: "Systemet kunde inte återställas"


Hampus

Recommended Posts

Använder Windovs Vista Home Premium SP1

Min dator är ca 1 år gammal, och problemet med systemåterställningen började för typ 3-4 månader sedan. När jag kör systemåterställning så kommer meddelande "Systemet kunde inte återställas".

Fick ett tips om att avmarkera diskarna för systemåterställningen, starta om, samt återmarkera kryssrutorna, och detta hjälpte några gånger, men nu är det helt stopp på funktionen.

Finns det någon lösning på problemet tro.

Hampus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjligen flera Windows installerade via MultiBoot ?

Om man har Windows XP som startas upp ibland, och som ser Vistas diskar, så förstörs återställnings punkterna i Vista.

Eller är det så att återställningspunkterna finns kvar men de kan inte användas ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har enbart Windovs Vista, och jag har en relativt stabil miljö, med ytterst lite programinstallationer i övrigt, och som sagt det fungerade första halvåret, men så började problemen, och jag lyckades hålla igång "Återställningen" genom tipset om att avmarkera, då och då för att få en helt ny "upplaga", men nu är det samma problem även om jag testar återstart dagen efter att jag "rensat" Återställningsfilen och skapat en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjligen flera Windows installerade via MultiBoot ?

Om man har Windows XP som startas upp ibland, och som ser Vistas diskar, så förstörs återställnings punkterna i Vista.

Eller är det så att återställningspunkterna finns kvar men de kan inte användas ?

Sant.. men för kännedom.. man kan göra en "finnes" - så inte det problemet sker. Om man vill.

Men jag tror färre blandar XP/vista på samma burk idag.

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...