Gå till innehåll

Ständiga fel i IE8 beta under Windows 7 6956


Manneman

Recommended Posts

Har det senaste dygnet fått otaliga fel på Internet Explorer 8 Beta under Windows 7 Bygge 6956.

Oftast kommer det bara upp att Internet Explorer har slutat fungera och kommer att stängas. Därefter en anvisning att den vill skicka felrapport. Det skumma är att 8 av 10 gånger har inte IE8 alls slutat fungera och går att använda under hela förloppet.

Här är ett exempel på vad som står i beskrivningen av felet:

Description

Faulting application name: iexplore.exe, version: 8.0.6956.0, time stamp: 0x49289b9d

Faulting module name: ole32.dll, version: 6.1.6956.0, time stamp: 0x4928aef4

Exception code: 0xc0000005

Fault offset: 0x0003a453

Faulting process id: 0xc28

Faulting application start time: 0x01c962ec895d982e

Faulting application path: C:Program FilesInternet Exploreriexplore.exe

Faulting module path: C:Windowssystem32ole32.dll

Report Id: 7019ab5b-cee0-11dd-b3f4-000fb537dcf7

Här är ett annat exempel:

The program iexplore.exe version 8.0.6956.0 stopped interacting with Windows and was closed. To see if more information about the problem is available, check the problem history in the Problem Reports and Solutions control panel.

Process ID: 110c

Start Time: 01c962c7b59baec0

Termination Time: 0

Application Path: C:Program FilesInternet Exploreriexplore.exe

Report Id: 8688ca9e-cebc-11dd-b3f4-000fb537dcf7

Kan inte komma på att jag installerat något som kan påverka detta. Det riktigt skumma är att dessa felrapporter kan komma även om jag inte har IE8 igång.

Felrapporterna ger inga lösningar, vilket är väntat... Finns det något geni som kan ge mig en hint vad jag kan göra? Ja, jag vet att det är en pre-build ... men det funkade så bra fram tills igår kväll...

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... kollade runt lite och tyckte själv det kunde vara en idé att prova mig fram lite. Vad jag har gjort så här långt är följande: Jag avaktiverade Java Plugin SSV Helper. Det som var lite udda var att jag hade två stycken av denna plugin... samma versionsnamn på båda men den ena var verifierad och den andra overifierad.

Kan detta ha varit ett problem?

Även om jag bara kört ett kort tag så verkar det för tillfället som att problemen är borta...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...