Andreas Stenhall Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Intel har tydligen släppt WDDM1.1-drivare för testning. Själv kör jag sedan snart två månader tillbaka på Nvidias WDDM1.1-drivare för mitt 8800 Ultra och det har fungerat riktigt bra! http://techworld.idg.se/2.2524/1.201778/in...n-for-windows-7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Jag hade nyaste bygget i förra veckan och jag hade också WDDM1.1-drivare men det funkade inte bra skärmen fryste som en liten naken hund hela tiden. Jag visste inte hur jag skulle få det bra så det blev vista igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 21, 2008 Author Share Posted December 21, 2008 Ok, du testade aldrig att rulla tillbaka till en annan drivrutin eller testa senaste Vista-drivrutinen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 vad jag kunde upptäcka så fanns det bara den för den kom med update.. Vanliga VGA drivaren fanns ju.. och jag provade med att stoppa in skivan för vista men den vill inte ens köras ej kompatibel maskinvara stod det om jag inte har fel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 21, 2008 Author Share Posted December 21, 2008 Ja standard-VGA-drivaren vill man inte köra med. Vad stoppade du i för Vistaskiva? Vad är det för grafikkort du har? Jag skulle starkt rekommenderat att du hade laddat hem den senaste drivrutinen för Vista och installerat den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Det var en som följde med när jag köpte datorn... har amd Jag har ett Nvidia 8600 GT 512 mb Du tycker jag skall försöka igen och ladda ner de senaste drivarna och installera dom... skriver som över WDDM1.1 -drivarna eller? Det blir denna då? GeForce Release 178 WHQL Version: 178.24 Release Date: 15.10.2008 Operating System: Windows Vista 32-bit Language: English (International) File Size: 109 MB Vet du om det kommer till mer drivare i beta versionen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Det var en som följde med när jag köpte datorn... har amdJag har ett Nvidia 8600 GT 512 mb Du tycker jag skall försöka igen och ladda ner de senaste drivarna och installera dom... skriver som över WDDM1.1 -drivarna eller? Det blir denna då? GeForce Release 178 WHQL Version: 178.24 Release Date: 15.10.2008 Operating System: Windows Vista 32-bit Language: English (International) File Size: 109 MB Vet du om det kommer till mer drivare i beta versionen? Kör de drivrutinerna till mitt 8600GT kort och de fungerar kanon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Har du nya bygget, Inget lagg eller låsningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts