Gå till innehåll

"Tappat" Internet Explorer


cheeta3a

Recommended Posts

hur kan jag få tillbaka mitt IE utan att göra om hela Vista question? efter att rensat bland gamla program så plötsligt var oxå IE8 puts väck! har letat med alla möjliga program och sök men det verkar inte vara kvar i datorn...dessutom går det inte att få wind.sidpanelen att fungera heller ???

jag vill helst inte att behöva ladda om hela Vista eftersom jag inte har en cd för det utan allt är i min pc. försöker att få messenger att fungera men det oxå utan resultat. dessa saker hör ju ihop på sätt och vis så vad är det för fel och vad kan jag göra?

egentligen kan IE kvitta eftersom jag använder firefox men sidpanelen och messenger vill jag gärna kunna använda...

kan ni hjälpa mej?! tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
hur kan jag få tillbaka mitt IE utan att göra om hela Vista question? efter att rensat bland gamla program så plötsligt var oxå IE8 puts väck! har letat med alla möjliga program och sök men det verkar inte vara kvar i datorn...dessutom går det inte att få wind.sidpanelen att fungera heller ???

jag vill helst inte att behöva ladda om hela Vista eftersom jag inte har en cd för det utan allt är i min pc. försöker att få messenger att fungera men det oxå utan resultat. dessa saker hör ju ihop på sätt och vis så vad är det för fel och vad kan jag göra?

egentligen kan IE kvitta eftersom jag använder firefox men sidpanelen och messenger vill jag gärna kunna använda...

kan ni hjälpa mej?! tack på förhand :)

Kör en reparation vet ja. Men kolla först så det är möjligt att göra en systemåterställning utan att allt ryker för dig. Se om det finns något "reparera Vista" alternativ från återställningspartionen där all data behålls och bara själva systemfilerna ersätts.

Sen.......

Byt till en riktig webbläsare, Firefox (glöm inte alla grymma plugins). ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan DimensionX,

som jag skrev så använder jag redan Firefox så det är inte därför jag vill ha allt i sin ordning igen...men jag kan inte ladda in Messenger eller sidopanelen heller! då jag ska ha messenger så står det att jag måste ha IE oxå...så har jag inte det ena så får jag inte det andra heller;) förresten var hittar jag reparera Vista någonstans?

Tub: systemåterställningen ger ingen IE- den är alldeles borta ur systemet...hur det nu gick till?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid ladda ner och installera IE 8... det är visserligen fortfarande en beta-version, men den fungerar bra. Fast egentligen skulle du nog behöva göra en så kallad "recovery" på systemet. Konsultera din dators manual för instruktioner om hur man tillverkar och använder en återställnings-skiva! Länk till IE 8 får du här!

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

???jaha, jag får nog göra en komplett återställning från början...inget fungerar av det föreslagna. det får bli det första jag gör efter nyåret ;)

God fortsättning

Gott Nytt År !!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...