bigvanilla Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 T.ex. när jag har kopplat in mitt kamera kort minne i datorns minneskort enhet och sedan kopierat bilderna till min hårddisk. Efter det så avaktiverar jag enheten innan jag tar bort själv kamera minneskortet ifrån enheten. Men om jag har ett annat kort och försöker igen så fungerar ju inte enheten eftersom jag har avaktiverat den. Det enda sättet jag vet fungerar för att aktivera den igen är att starta om datorn. Men det borde väl finnas något bättre alternativ? MVH Patrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Vad menar du med "avaktivera enheten"? Menar du "Säker borttagning av maskinvara"? Hur som helst... prova att bara ta bort kortet när du är färdig med det, utan någon "avaktivering"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigvanilla Posted December 26, 2008 Author Share Posted December 26, 2008 Precis så menar jag "Säker borttagning av maskinvara", efter jag har gjort detta så kan jag inte enheten se de andra kamera minnen utan en om start av windows. Om man tar bort kamera kortet utan att använda "Säker borttagning av maskinvara" så är ju risken att minnet slutar fungera, det är i alla fall vad jag har lärt mig. // Patrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Precis så menar jag "Säker borttagning av maskinvara", efter jag har gjort detta så kan jag inte enheten se de andra kamera minnen utan en om start av windows.Om man tar bort kamera kortet utan att använda "Säker borttagning av maskinvara" så är ju risken att minnet slutar fungera, det är i alla fall vad jag har lärt mig. // Patrik Nej, minnet slutar inte fungera... se bara till så att alla eventuella överföringar mellan kortet och datorn är avslutade innan du tar ur kortet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Du kan även, om du vill gå till enhetshanteraren och högerklicka på "datornamnet" högst upp och välja att uppdatera, så släpper alla tidigare låsningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts