Gå till innehåll

Hur aktivera kort minnes enheterna efter de avaktiveras.


bigvanilla

Recommended Posts

T.ex. när jag har kopplat in mitt kamera kort minne i datorns minneskort enhet och sedan kopierat bilderna till min hårddisk. Efter det så avaktiverar jag enheten innan jag tar bort själv kamera minneskortet ifrån enheten.

Men om jag har ett annat kort och försöker igen så fungerar ju inte enheten eftersom jag har avaktiverat den. Det enda sättet jag vet fungerar för att aktivera den igen är att starta om datorn.

Men det borde väl finnas något bättre alternativ?

MVH Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så menar jag "Säker borttagning av maskinvara", efter jag har gjort detta så kan jag inte enheten se de andra kamera minnen utan en om start av windows.

Om man tar bort kamera kortet utan att använda "Säker borttagning av maskinvara" så är ju risken att minnet slutar fungera, det är i alla fall vad jag har lärt mig.

// Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så menar jag "Säker borttagning av maskinvara", efter jag har gjort detta så kan jag inte enheten se de andra kamera minnen utan en om start av windows.

Om man tar bort kamera kortet utan att använda "Säker borttagning av maskinvara" så är ju risken att minnet slutar fungera, det är i alla fall vad jag har lärt mig.

// Patrik

Nej, minnet slutar inte fungera... se bara till så att alla eventuella överföringar mellan kortet och datorn är avslutade innan du tar ur kortet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...