Jump to content

Går det att plocka ut delar/låtar ur videofiler?

zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Undrar om det är möjligt att "plocka" ut exempelvis vissa låtar från en konsert i en videofil, eller beror det kanske på vilken typ av fil det är?

Om man har exempelvis ett antal olika konserter brända till dvd-format (eller om man har avi i datorn) och vill göra ett "bland"-band med de bästa låtarna, finns det något program som kan lösa det här?

Med vänlig hälsning

zentao

Guest DimensionX
Hej.

Undrar om det är möjligt att "plocka" ut exempelvis vissa låtar från en konsert i en videofil, eller beror det kanske på vilken typ av fil det är?

Om man har exempelvis ett antal olika konserter brända till dvd-format (eller om man har avi i datorn) och vill göra ett "bland"-band med de bästa låtarna, finns det något program som kan lösa det här?

Med vänlig hälsning

zentao

Det fixar KMplayer lätt, då får du även bästa mediaspelaren på köpet. ;)

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Vi.../KMPlayer.shtml

Välj från capture menyn bara. Du kan fånga ljud, video eller till och med fixa stillbilder på dina filmer.

Då blir det enkelt att bara ta en viss del av en video och göra till en separat fil.

Tjena!

Kanontips från er alla.

DvdShrink har jag redan, men visste inte att den möjligheten fanns i programmet.

Jag vill återigen tacka er alla på detta Forum för er kunnighet och bra svar.

Jag pratade för övrigt med en kompis som hade stora problem med sin dator och jag rekommenderade denna sida. Vips, så hade han fått svar och det fixade sig galant!

Mvh

zentao