zen-TAO Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Hej. Undrar om det är möjligt att "plocka" ut exempelvis vissa låtar från en konsert i en videofil, eller beror det kanske på vilken typ av fil det är? Om man har exempelvis ett antal olika konserter brända till dvd-format (eller om man har avi i datorn) och vill göra ett "bland"-band med de bästa låtarna, finns det något program som kan lösa det här? Med vänlig hälsning zentao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Sök efter "DVD audio ripper". Du får kanske rippa ALLT ljud innan du kan plocka ut det du vill ha... alternativt, dela upp videon i önskade bitar, och sedan rippa ljudet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 I många video-redigerings-porgram (till exempel Adobe Premiere) kan du efter att importerat videon exportera själva ljudet till mp3 format. Kanske finns det något liknande möjlighet även i Windows Movie Maker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Hej.Undrar om det är möjligt att "plocka" ut exempelvis vissa låtar från en konsert i en videofil, eller beror det kanske på vilken typ av fil det är? Om man har exempelvis ett antal olika konserter brända till dvd-format (eller om man har avi i datorn) och vill göra ett "bland"-band med de bästa låtarna, finns det något program som kan lösa det här? Med vänlig hälsning zentao Det fixar KMplayer lätt, då får du även bästa mediaspelaren på köpet. http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Vi.../KMPlayer.shtml Välj från capture menyn bara. Du kan fånga ljud, video eller till och med fixa stillbilder på dina filmer. Då blir det enkelt att bara ta en viss del av en video och göra till en separat fil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zen-TAO Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Tjena! Kanontips från er alla. DvdShrink har jag redan, men visste inte att den möjligheten fanns i programmet. Jag vill återigen tacka er alla på detta Forum för er kunnighet och bra svar. Jag pratade för övrigt med en kompis som hade stora problem med sin dator och jag rekommenderade denna sida. Vips, så hade han fått svar och det fixade sig galant! Mvh zentao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staken Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 ACK så 'lustigt' att mina två inlägg här, plötsligt bara försvann, TROTS att svaren finns kvar... > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 ACK så 'lustigt' att mina två inlägg här, plötsligt bara försvann, TROTS att svaren finns kvar... Har varit forumhaveri... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts