Gå till innehåll

[LÅST] Återställning fungerar inte


stefan683

Recommended Posts

*********************************************

2008-12-29:

Tråden är nu låst pga att support/hjälp pågår i en annan tråd:

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Stenis eller Malou eller Mickilina

*********************************************

Går inte återställa.Misstänker ngt virus men inget resultat av virussökning.

Hur att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stefan683!

Eftersom dubbelpostandet är inte tillåtet så kommer jag att deleta din andra tråd:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...22.msg99974#new

MVH Mickilina

Edit:

Håll dig till på denna tråd med detta ärende, om behovet uppstår av någon anledning, så ska vi flytta tråden till lämplig forumsdel.

Ytterligare dubbelpostningar kommer vi deleta utan vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej stefan683! Vad är det som gör att du vill göra en systemåterställning så snart efter att du fått datorn fixad? Om det är virus som du skriver att du misstänker så löser inte en systemåterställning detta,kom med lite mer info så kanske nån kan hjälpa dig bättre! Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej stefan683! Kan det vara detta som spökar forfarande?

Är lite undrande över varför du har dessa nedanstående installerade på din dator?

c:windowssystem32KillBox.exe

c:programfilehippo.com

Är även lite undrande över det här nedanstående.

Vet du vad detta är för något?

c:windows

c:windowssystem32

Svara även då på det som jag tidigare har frågat i mina ovanstående inlägg.

MVH/Malou

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej stefan683!

Vilken dator pratar vi om?Den här gammhäcken fukar ju.INTE den ordinarie och där försvann min nya tråd oxå just

Vilken dator det gäller är det enbart du som vet  ;)

För att få bästa tänkbara hjälp/support så bör du uppge vilken dator det gäller om du har fler än en som du behöver hjälp med. Om det gäller två datorer så bör dessa ha varsin tråd (inte två datorer i samma tråd) blir lätt missförstånd då för oss som hjälper samt för dig.

Vidare så har vi regler här på forumet som säger att Dubbelpostning (skapa nya trådar/posta över hela forumet gällande samma problem) är INTE tillåtet. Man håller sig till samma tråd (postar i samma tråd) som man har skapat för just den datorn det gäller då det gäller det berörda problemet.

Dubbelpostning innebär även att det ställer till med stor förvirring för oss alla som ger support/hjälper samt även för dig. Det ger heller inte bättre/snabbare support/hjälp utan skapar irritation och det är inte bra och det vill vi inte heller ha här på forumet ;)

Den här tråden som du har skapat här var snäll och uppge vilken av dina två datorer det rör sig om så vi håller isär de båda datorerna.

Den andra datorn (om du behöver) hjälp även med den så skapa en ny tråd för just den datorn i rätt forumskategori.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Om jag förstår dig rätt så är det bara en dator som krånglar,är det inte bättre att du postar från den dator som fungerar o gör det enklare att kommunicera?? du kan ju fortfarande felsöka på den andra datorn ändå :) MrO

"Går inte att återställa resp stänga/ starta om. Datorn på i natt och i morse något konstigt fönster i felsäkert läge med ett medd om ett postnummer som var fel!!!Gick aldrig in i skärmsläckarläge.Hör till saken att BredB hade brutit anslutningen oxå i natt,men den funkar nu som vanligt."

Detta kan ju bara vara så att datorn hängt sig pga nåt,gör en städning med CCleaner o prova sen om datorn inte fungerar igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den felande datorn...

Prova att stoppa i din windows cd och öppna start - Kör, skriv: sfc /scannow (enter)

Nu tar det en liten stund för datorn att skanna igenom allt, det den gör är att ersätta skadade och saknade systemfiler. Har du installerat servicepack på datorn kan du behöva göra det igen efteråt.

Fungerar det fortfarande inte?

Start - Kör, skriv: chkdsk /f /r (enter)

Nu ska filsystemet NTFS och hårddisken kontrolleras... Koka en kopp kaffe och se en bra film medan du väntar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son och Venoms!

Denne medlem har idag startat 4 trådar i detta ämne varav tråd 2 och 3 har jag deletat.

Både Malou och jag har sagt till/tillrättavisat honom men ändå skapade han en fjärde tråd var nu pågår verksamhet.

Vad ska man göra?

Jag vet inte någon råd sen längre.

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...