Gå till innehåll

XP går ej återställa


stefan683

Recommended Posts

Går inte att återställa resp stänga/ starta om. Datorn på i natt och i morse något konstigt fönster i felsäkert läge med ett medd om ett postnummer som var fel!!!Gick aldrig in i skärmsläckarläge.Hör till saken att BredB hade brutit anslutningen oxå i natt,men den funkar nu som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok vi försöker väl i denna tråd istället då ;) laddade du ner nåt när datorn stod på inatt för isånafall kan det ju vara nåt som det varit skräp i som gjorde att uppkopplingen försvann och att datorn sen hängde sig!! MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 15:07:24, on 2008-12-29

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)

Boot mode: Normal

--

End of file - 7924 bytes

*****************************************************************************

TM HJT-logg bortredigerad till den största delen. Loggar för systemrensningar (virus/trojaner etc..) skall postas i säkerhetsdelen för support/hjälp

Redigerad av Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har du installerat 2 virusprogam i datorn,tycker det ser ut som att du har comodo internet security ihop med avast!? Detta leder ju till konflikter i såna fall som gör att datorn kan hänga sig o ger sämre skydd!! MrO

Edit: Den där crawler toolbar som du har installerad skulle jag rekommendera att du avinstallerar om du absolut inte vill ha den kvar förstås ;)http://www.bleepingcomputer.com/uninstall/...er-Toolbar.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja Då avinstallerar jag Crawler toolbar då.Den hör ihop med Spyware Terminator.Och Comodo är väl en brandvägg?Den installerade jag på rek av Malou.

Vad tycker Du att jag skall behålla? Comodo, Spyware Terminator eller Avast?

Vill ju ha ett realtidsskydd som funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja Då avinstallerar jag Crawler toolbar då.Den hör ihop med Spyware Terminator.Och Comodo är väl en brandvägg?Den installerade jag på rek av Malou.

Vad tycker Du att jag skall behålla? Comodo, Spyware Terminator eller Avast?

Vill ju ha ett realtidsskydd som funkar.

Så länge du inte har aktiverat Comodos antivirus, utan bara använder brandväggen, kan du behålla alltihop... jag ser ingen nackdel med det! Avast Antivirus och Comodos brandvägg är en ypperlig kombination! Crawler toolbar bör du dock göra dig av med snarast, som sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortf inte att återställa eller starta om.Det fastnar.Måste stänga av/starta med strömbrytaren.Dessutom börjar Avast konstra.Visar all realtidsskanning i fönstret.Irri!Har aldrig gjort det förut.

En reparation kanske? I så fall, i med XP-skivan, starta kommandotolken och skriv sfc /scannow ...betyder ungefär, kolla systemfilerna och återställ ändrade, trasiga eller saknade systemfiler. När det är klart måste du gå till Windows update och installera om alla uppdateringar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stanna kvar här nu... :D

På den felande datorn...

Prova att stoppa i din windows cd och öppna start - Kör, skriv: sfc /scannow (enter)

Nu tar det en liten stund för datorn att skanna igenom allt, det den gör är att ersätta skadade och saknade systemfiler. Har du installerat servicepack på datorn kan du behöva göra det igen efteråt.

Fungerar det fortfarande inte?

Start - Kör, skriv: chkdsk /f /r (enter)

Nu ska filsystemet NTFS och hårddisken kontrolleras... Koka en kopp kaffe och se en bra film medan du väntar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Risken med att göra en massa systemåterställningar är att  datorn ställer ner hårddisken på sparlåga så att den inte går med ful kraft längre och då blir datorn seg,vet inte dom det är så i ditt fall men du ska vara medveten om att detta kan hända när du gör för många återställningar!! MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...