Gå till innehåll

Vad har Adobe för sig?


Recommended Posts

Installerade Adobe Digital Editions 1.6, och laddade ned en e-bok från Sample eBook Library.

Defense+ i Comodo Internet Security meddelar varje systemändring Digital Editions vill göra, och väntar på att jag skall godkänna eller blockera ändringen. Plötsligt dyker det upp en varning i det annars så neutrala Defense+. Varningen (se bifogad bild) avslutas med “This is a typical virus behavior!”.

Vad har Adobe för sig? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha.... This is a typical virus behavior!!    :D  Så sant så... alla adobes produkter uppför sig så.... tynger ner datorn med massor av tunga osynliga processer, utför en massa konstiga aktiviteter som du inte har bett om o.s.v... o.s.v!    :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt hel del skumma saker med Adobe tidigare och blockerar allt som har med dem att göra. Inte ens tar jag längre emot programuppdateringar från dem. Man klarar sig bra utan ändå och man är säker att de inte installeras massa skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha.... “This is a typical virus behavior!”!    :D   Så sant så... alla adobes produkter uppför sig så.... tynger ner datorn med massor av tunga osynliga processer, utför en massa konstiga aktiviteter som du inte har bett om o.s.v... o.s.v!     :D

Jo tack, det är allt för bekant, efter alla installationer av Adobes olika program jag har gjort. Det blir värre och värre, upplever jag. Nu installeras ungefär dubbelt så många program som man väljer… Detta var dock första gången jag stötte på ett uppenbart virusbeteende!

Med Defense+ lär man sig rätt mycket om hur program beter sig, och vad som pågår i datorn. geek!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Adobe Digital Editions 1.6, och laddade ned en e-bok från Sample eBook Library.

Defense+ i Comodo Internet Security meddelar varje systemändring Digital Editions vill göra, och väntar på att jag skall godkänna eller blockera ändringen. Plötsligt dyker det upp en varning i det annars så neutrala Defense+. Varningen (se bifogad bild) avslutas med This is a typical virus behavior!.

Vad har Adobe för sig? ???

Jag skulle istället vilja fråga: Vad har Comodo för sig?

Testade som hastigast deras AV på en nyinstallerad dator, skiten la sig ju i allt man gjorde  >:(

Slutade med att jag fick formatera igen  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Installerade Adobe Digital Editions 1.6, och laddade ned en e-bok från Sample eBook Library.

Defense+ i Comodo Internet Security meddelar varje systemändring Digital Editions vill göra, och väntar på att jag skall godkänna eller blockera ändringen. Plötsligt dyker det upp en varning i det annars så neutrala Defense+. Varningen (se bifogad bild) avslutas med This is a typical virus behavior!.

Vad har Adobe för sig? ???

Jag skulle istället vilja fråga: Vad har Comodo för sig?

Testade som hastigast deras AV på en nyinstallerad dator, skiten la sig ju i allt man gjorde  >:(

Slutade med att jag fick formatera igen  :(

Testa Avast, det lägger sig inte i nåt. Du kommer inte ens märka att det finns knappt.

http://avasthome.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Foxit istället för Adobes tröga, slöa sirapsläsare. :D

Foxit Reader är inget substitut för Adobe InDesign, Illustrator, Photoshop, Acrobat Pro, som jag använder för att skapa pdf:er för tryck… Digital Editions har dock förpassats till lämplig nejd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Använder Foxit istället för Adobes tröga, slöa sirapsläsare. :D

Foxit Reader är inget substitut för Adobe InDesign, Illustrator, Photoshop, Acrobat Pro, som jag använder för att skapa pdf:er för tryck Digital Editions har dock förpassats till lämplig nejd!

Om du bara skall "läsa dokument" så är Foxit ett bra substitut.

Skall jag skapa PDF så använder jag Open Office.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall jag skapa PDF så använder jag Open Office.

Duger nog för kontorsdokument, men för det jag gör (och som skall tryckas) är det inte ett alternativ. Inte heller Scribus är ett fullgott alternativ till InDesign. Och för att granska pdf:erna är Foxit Reader inte att lita på. Behöver dessutom preflight-funktionerna i Acrobat Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Skall jag skapa PDF så använder jag Open Office.

Duger nog för kontorsdokument, men för det jag gör (och som skall tryckas) är det inte ett alternativ. Inte heller Scribus är ett fullgott alternativ till InDesign. Och för att granska pdf:erna är Foxit Reader inte att lita på. Behöver dessutom preflight-funktionerna i Acrobat Pro.

För det normale "läsaren" av PDF så räcker nog Foxit till mer än väl. Jag klarar mig fint med Foxit i alla fall. :)

För snabba PDF så duger Open Office fint. Jag skulle kunna tänka mig att ganska få användare sitter och skapar PDF dokument i alla fall. Blir det nåt så blir det för det mesta ganska enkelt utformat. Några bilder och lite text, det fixar Open Office snabbt och enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det normale "läsaren" av PDF så räcker nog Foxit till mer än väl. Jag klarar mig fint med Foxit i alla fall. :)

För snabba PDF så duger Open Office fint. Jag skulle kunna tänka mig att ganska få användare sitter och skapar PDF dokument i alla fall. Blir det nåt så blir det för det mesta ganska enkelt utformat. Några bilder och lite text, det fixar Open Office snabbt och enkelt.

OpenOffice.org är utmärkt på sitt område. På mitt område är det InDesign och övriga Adobe-program som gäller. Konkurrensen är rätt obefintlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...