Gå till innehåll

Nedladdningsproblem m.m. efter installation av SP3


Matter

Recommended Posts

Hej!

Har scannat av forumet för att hitta en lösning till mitt datorproblem men inte hittat nån lösning. :(

Efter installation av SP3, för en kort tid sedan, har datorn börjat bete sig konstigt. Kan inte ladda ner program från internet, se på nyheter från Aftonbladet eller You Tube etc.

Använder Telias Säker Surf och kör datorn inställd på att hämta Automatiska uppdateringar. Vissa automatiska uppdateringar har gått igenom men "Kumulativ säkerhetsuppdatering för Internet Explorer 7 för Windows XP (KB958215) " går inte att ladda ner. Uppdateringen kommer hem varje gång jag har datorn på men innehållet i uppdateringen är 0 Kb vilket gör att installationen misslyckas och det bekräftar det jag ser då jag försöker ladda ner andra program, nämligen att inget hämtas. question?

Vad jag än försöker ladda ner så får jag felmeddelandet att "Det går inte att öppna den här Internetplatsen. Platsen är inte tillgänglig eller så går den inte att hitta. Försök igen senare." !!!!! question? >:D

Kör jag samma hämtning parallellt på min jobbdator så lirar det som det skall.

Har provat tipset om att registrera om filen Wups2.dll i Windows, efter installation av SP3, men det verkar inte hjälpa. :(

Har även försökt att ställa om säkerhet och sekretess under Internetalternativ i Verktygsmenyn. Alla ändringar för sekretess och säkerhet ändras dock omedelbart tillbaks till tidigare inställning efter att jag stäng Internetalternativen!? I mitt fall står det Mellanhög för Sekretess och under Säkerhet Hög för Internet, Mellan normal och Låg för Lokalt intranät, Normal för Tillförlitliga platser och Hög för Ej tillförlitliga platser.

Normalt surfande fungerar och vanliga program lirar också. Tacksam för idéer som kan lösa detta problem. idea! ;D

Systemdata

MB: Abit BE-7RAID S478/533Mhz

CPU: Intel® Pentium®4 CPU @ 2.4GHz

Minne: 2st DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL 2.5 (333MHZ)

Grafik: NVIDIA GeForce2 MX 100/200

HD (2st): Western Digital WDC 1200JB-75CRA01 och WDC 800JB-00CRA1

DVD: NEC DV-5800B och Sony DVD RWDRU-500A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...