Gå till innehåll

Konstigt problem med ny dator


__087

Recommended Posts

finns det något mer ja kan tänkas pröva?

Alla har här talat om uppdatering av drivrutiner m m.

Har du provat med en annan monitor/LCD-skärm?

okej, jag kan berätta att problemet kommer upp då och då för mig oxå tyvärr. Vad rekommenderas att pröva?

Eftersom problemet uppkommer då och då:

Har du kontrollerat att alla anslutningar sitter som de ska (VGA-kabeln?)

Skruvarna på kontakterna skall dras åt, men inte så pass hårt med tex verktyg etc.

Saknas det något stift på hankabeln? Detta kan inträffa om man är oförsiktig vid installation, och tvingar in kabeln i datorn eller monitorn med relativt lite milt våld. Stiften är känsliga och trycks lätt in/går av. Prova med att isåfall byta VGA-kabeln.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:VGA_Stecker.jpg

För mig låter det mer som ett hårdvarufel än ett drivrutinsfel, tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa jo det tycker ja oxå nu när du säger det. VGA Kabeln är helt ny (sen min plattskärm köptes för några månader sedan) däremot har ja inte haft sladden fastskruvad bakom datorn men det är precis checkat och tyvärr blev det inte bättre just nu iallafall  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en "digitalkabel (dvi)" till din plattskärm, är det att föredra (en sådan lite avlång fyrkantig).

Det blir bättre bild och skärmen uppdateras marginellt snabbare... med digital drivrutin och kabel (dvi).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...