ByggareBob Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 finns det något mer ja kan tänkas pröva? Alla har här talat om uppdatering av drivrutiner m m. Har du provat med en annan monitor/LCD-skärm? okej, jag kan berätta att problemet kommer upp då och då för mig oxå tyvärr. Vad rekommenderas att pröva? Eftersom problemet uppkommer då och då: Har du kontrollerat att alla anslutningar sitter som de ska (VGA-kabeln?) Skruvarna på kontakterna skall dras åt, men inte så pass hårt med tex verktyg etc. Saknas det något stift på hankabeln? Detta kan inträffa om man är oförsiktig vid installation, och tvingar in kabeln i datorn eller monitorn med relativt lite milt våld. Stiften är känsliga och trycks lätt in/går av. Prova med att isåfall byta VGA-kabeln. http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:VGA_Stecker.jpg För mig låter det mer som ett hårdvarufel än ett drivrutinsfel, tyvärr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 aa jo det tycker ja oxå nu när du säger det. VGA Kabeln är helt ny (sen min plattskärm köptes för några månader sedan) däremot har ja inte haft sladden fastskruvad bakom datorn men det är precis checkat och tyvärr blev det inte bättre just nu iallafall ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Har du en "digitalkabel (dvi)" till din plattskärm, är det att föredra (en sådan lite avlång fyrkantig). Det blir bättre bild och skärmen uppdateras marginellt snabbare... med digital drivrutin och kabel (dvi). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted January 6, 2009 Author Share Posted January 6, 2009 okej, tyvärr tror jag inte min skärm klarar sånt, det är en väldigt enkel och lätt plattskärm. länk: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....oductTabcontent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Nej det stämmer... din skärm har endast 15-polig VGA. Har du i skärmens Menyer någon "Automatisk Bild Justering" (Auto Adjustment) ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Nej det stämmer... din skärm har endast 15-polig VGA.Har du i skärmens Menyer någon "Automatisk Bild Justering" (Auto Adjustment) ? aa, ska ja använda den?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 -> ska ja använda den?? Det är ju klart du ska Pröv! :-) Tröck du bare! /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 -> ska ja använda den?? Det är ju klart du ska Pröv! :-) Tröck du bare! /LbL! hehe aa jo kanske en dum fråga.. ja har nu pröva detta med problemet kvarstår Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 hehe aa jo kanske en dum fråga.. ja har nu pröva detta med problemet kvarstår ja har nu valt att installera om datorn i hopp om att problemet ska försvinna men tyvärr så kvarstår problemet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 finns det något mer jag kan pröva? en ny dator med nytt grafikkort ska inte fungera såhär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts