Gå till innehåll

Någon med en Spotify inv över?


Penga

Recommended Posts

Har inte använt Screamer Radio men är det inte just vad det låter som, radio? Med Spotify väljer du ju själv exakt vilka låtar du vill lyssna på, gör egna spellistor osv.

Dessutom är där länkningar kors och tvärs så man kan hitta ny musik liknande den man lyssnar på och en hel del information om artister/grupper osv. Trevlig kuriosa som ger lite mervärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Gäst DimensionX
Har inte använt Screamer Radio men är det inte just vad det låter som, radio? Med Spotify väljer du ju själv exakt vilka låtar du vill lyssna på, gör egna spellistor osv.

Precis, Screamer Radio är en internetradio med tusentals stationer, inklusive alla svenska, från radio Stockholm till radio Skaraborg. Plus Polisradio. Om man trycker på inspelning så får man färdiga mp3 för varje ny låt, döpta och allt. Ett bra sätt att skaffa sig en stor musiksamling helt gratis och lagligt.

Så, vem behöver spotify?

Då kan man lika gärna hoppa in på YouTube och få en video på köpet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Allt är bra sorterat, ta in närmsta drum and bass station, det spelas bra låtar mest hela tiden. Eller country? Gammal rock kanske? Klassisk eller Techno trance? Det finns allt mellan himmel och jord när man använder Screamer (som dessutom är svensktillverkad). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som sagt inte testat Screamer så jag säger inte att du har fel DimensionX men för min del verkar Spotify som ett mer intressant alternativ även om det är långt ifrån perfekt.

Av ren nyfikenhet, har du testat Spotify?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som sagt inte testat Screamer så jag säger inte att du har fel DimensionX men för min del verkar Spotify som ett mer intressant alternativ även om det är långt ifrån perfekt.

Av ren nyfikenhet, har du testat Spotify?

Screamer är bra radio... men man har ingen möjlighet att lägga upp sina egna spelningslistor med favvomusiken, att spela på vilken dator man vill! Dessutom arbetas det just nu på en mobilversion, för att kunna köra sin musik direkt i musikmobilen. Förövrigt är även Spotify svenskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag har som sagt inte testat Screamer så jag säger inte att du har fel DimensionX men för min del verkar Spotify som ett mer intressant alternativ även om det är långt ifrån perfekt.

Av ren nyfikenhet, har du testat Spotify?

Nope, jag har inte ens försökt få en invite eftersom jag inte ser fördelen med Spotify direkt, för egen del.

Det är så här, vill jag verkligen lyssna på något som jag själv väljer, så tar jag antingen till mp3 med rejält hög bitrate eller flac/ape för att det verkligen skall bli lite kvalitet på det som jag väljer att lyssna på. Och då sitter jag och lyssnar. Oftast blir det musik av det mer udda slaget, Gentle Giant, Captain Beefheart, Tom Waits, Yes, Planet X, Bill Bruford, Brand X mf.

Screamer är ett bra sätt att få höra mycket nytt som man aldrig hört förut, och dessutom är det väldigt lätt att spela in från de kategoriserade kanalerna. Du byter lätt mellan lokalsändningarna från ditt län eller någon techno trance kanal, det finns otrolig mängd att välja på. Det finns barnradio, polisradio, debatt radio, just name it. Dessutom är Screamer lätt att sköta och märka ut favoriter i. Väljer du att spela in så får du färdiga mp3, en för varje ny låt som spelas, färdigdöpt och allt. Screamer är helt gratis och kräver inget av dig som användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Haha, jag tror det är PRECIS vad han vill :P

Jag tror det var inviten som gjorde att jag hoppade över Spotify först faktiskt. Screamer behöver inga inviter, snabb att ladda hem, snabb och enkel att installera. Dessutom får man hem allt till hårddisken i färdigdöpta mp3 filer, plus att det finns säkert 1.000 gånger mer att lyssna till, utan några som helst restriktioner. ;):)

Därför har jag svårt att se nyttan med Spotify.

Är det någon som har en invite över, ge den till nån som behöver den bättre än mig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr mig inte vad ni gör, men bara så du vet så är Spotify:

1. Svenskt

2. Gratis

3. Snabbare än att söka på egen hårddisk

4. Felfri musikkvalitet

5. Alla band som DimensionX angav som "udda" fanns med:

* Biografi

* Discografi

* Alla låtar dom gjort, någonsin

6. Helt officiella inspelningar utan radiomannens snack, kan spelas in lika lätt som Screamer

7. Legalt

8. SJUKT snyggt användargränssnitt

9. "Installation" bestående av ett klick

10. Under utveckling, kommer nya låtar med tiden endast version 0.3.11 Beta nu

http://spotify.fleo.se ger alla gratis invites direkt utan att behöva ge sin email, kommer upp flera tusen invites varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag bryr mig inte vad ni gör, men bara så du vet så är Spotify:

1. Svenskt

2. Gratis

3. Snabbare än att söka på egen hårddisk

4. Felfri musikkvalitet

5. Alla band som DimensionX angav som "udda" fanns med:

* Biografi

* Discografi

* Alla låtar dom gjort, någonsin

6. Helt officiella inspelningar utan radiomannens snack, kan spelas in lika lätt som Screamer

7. Legalt

8. SJUKT snyggt användargränssnitt

9. "Installation" bestående av ett klick

10. Under utveckling, kommer nya låtar med tiden endast version 0.3.11 Beta nu

http://spotify.fleo.se ger alla gratis invites direkt utan att behöva ge sin email, kommer upp flera tusen invites varje dag.

Screamer är

1.Svensk

2.Gratis

3.Mer urval än nåt annat tack vare tusentals radiostationer, och det är inte bara musik

4.Felfri musikkvalitet upp till 320 Kbps på vissa kanaler

5.Det är inte bara musik som sagt utan mycket mer, debattradio, polisradio, barnradio, etc etc etc. Från lokalkanalen till värsta metalkanal.

6.Massor med kanaler med enbart musik, inget snack.

När man spelar in så sköter Screamer automatiskt så att enbart musiken kommer med om det är en kanal med radiopratare.

Ingen invite behövs inte ens installation (finns portabel också, zip fil)

Sen är det upp till var och en att välja. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej vi har tydligen hittat våra musiktjänster då. Jag kör Spotify du kör Screamer, alla nöjda.

Spotify är faktiskt också portabelt vill jag dock säga, det består av endast en exe-fil som "Installeras" till Program Files i datorn. Den filen kan man sen lägga var man vill ha den. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Okej vi har tydligen hittat våra musiktjänster då. Jag kör Spotify du kör Screamer, alla nöjda.

Spotify är faktiskt också portabelt vill jag dock säga, det består av endast en exe-fil som "Installeras" till Program Files i datorn. Den filen kan man sen lägga var man vill ha den. ;)

Aldrig fel med lite alternativ, ju mer som finns att välja på, desto bättre. Kör du spotify och är nöjd, så är detta helt okey för mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Tråden verkar ha glidit iväg från ämnet och slutat i en duell mellan två program...

Det var nog när det hettade till förut misstänker jag som tråden ändrade sig. Vi är ändå klara med instickaren Spotify vs Screamer och nu får tråden gärna handla om Spotify till 100% i fortsättningen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden verkar ha glidit iväg från ämnet och slutat i en duell mellan två program...

Jaha där ser man hur det kan utveckla sig,en duell och ett par raderade inlägg.det hade man inte kunnat gissa när man skrev inlägget.

jag måste ha dagens rekord i att orsaka flest inlägg mitt var nr 15 nu har vi passerat 40

ha en fortsatt bra dag

förhoppningsvis så var där någon som fick sin invite oxså.

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte följt tråden direkt men det verkar vara en allmän Spotify-invite-tråd? Är det off topic att avslöja en liten dröm jag har: Spotify i min helt nya 3-mobil! Det hade varit häftigt. Tror jag läste att det skulle komma i iPhone snart (eller inbillar jag mig detta), så det är väl inte omöjligt att man kan få Spotify i mobilen en dag... kanske inom ett år? Ren gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte följt tråden direkt men det verkar vara en allmän Spotify-invite-tråd? Är det off topic att avslöja en liten dröm jag har: Spotify i min helt nya 3-mobil! Det hade varit häftigt. Tror jag läste att det skulle komma i iPhone snart (eller inbillar jag mig detta), så det är väl inte omöjligt att man kan få Spotify i mobilen en dag... kanske inom ett år? Ren gissning.

En mobil applikation är på gång! Hoppas bara den hinner bli klar! För tyvärr så kommer väl hela konceptet att sabboteras av alla puckon som tycker att det måste hackas, laddas ner, och degraderas till ännu en misslyckad idé som copyrightindustrin inte kan godkänna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mobil applikation är på gång! Hoppas bara den hinner bli klar! För tyvärr så kommer väl hela konceptet att sabboteras av alla puckon som tycker att det måste hackas, laddas ner, och degraderas till ännu en misslyckad idé som copyrightindustrin inte kan godkänna!

1) Låter fantastiskt! Då får man bara se till att ha koll på vad datatrafiken kostar hos sin 3G-operatör. ;)

2) Har hört om det där också, himla trist. Här får vi ju en laglig och suverän tjänst, så skall folk (av girighet och/eller bekvämlighet?) utnyttja det på fel sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Låter fantastiskt! Då får man bara se till att ha koll på vad datatrafiken kostar hos sin 3G-operatör. ;)

2) Har hört om det där också, himla trist. Här får vi ju en laglig och suverän tjänst, så skall folk (av girighet och/eller bekvämlighet?) utnyttja det på fel sätt.

Jag tror inte alls att det handlar om girighet och/eller bekvämlighet... allt finns ju redan att ladda ner via andra kanaler om man absolut måste ha det på disk! Jag är övertygad om att det bara handlar om lusten att förstöra... visa hur jäkla duktig man är, som kan förstöra seriösa försök att få till fungerande lösningar. Rena j..a anarkistfasoner, för att tala ren svenska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte alls att det handlar om girighet och/eller bekvämlighet... allt finns ju redan att ladda ner via andra kanaler om man absolut måste ha det på disk! Jag är övertygad om att det bara handlar om lusten att förstöra... visa hur jäkla duktig man är, som kan förstöra seriösa försök att få till fungerande lösningar. Rena j..a anarkistfasoner, för att tala ren svenska!

Vad det än är så hoppas jag att det inte får skivbolagen att dra sig ur. Vi vill inte ha mindre musik i Spotify, utan mer! Blev jättebesviken när de fick dra tillbaka en massa häromveckan, hade en playlist med ca 20 låtar och endast TVÅ var kvar. Några kunde jag söka upp på nytt men ca 10 favoritlåtar kan jag inte längre hitta på Spotify...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Detta är inte på rödbetan on topic, men jag kände mig manad att svara på detta.

Jag tror inte alls att det handlar om girighet och/eller bekvämlighet... allt finns ju redan att ladda ner via andra kanaler om man absolut måste ha det på disk! Jag är övertygad om att det bara handlar om lusten att förstöra... visa hur jäkla duktig man är, som kan förstöra seriösa försök att få till fungerande lösningar. Rena j..a anarkistfasoner, för att tala ren svenska!

Tja, e-son, om jag får citera LeoniAquila här.

Vad det än är så hoppas jag att det inte får skivbolagen att dra sig ur. Vi vill inte ha mindre musik i Spotify, utan mer! Blev jättebesviken när de fick dra tillbaka en massa häromveckan, hade en playlist med ca 20 låtar och endast TVÅ var kvar. Några kunde jag söka upp på nytt men ca 10 favoritlåtar kan jag inte längre hitta på Spotify...

Detta kan inte hända när de finns "på disk". ;)

Jag sparar till och med ned webbsidorna om sajten springer off line. Visst kunde jag fått en spotify invite flera gånger och sidan som länkades till hade ett flertal över så jag kunde säkert fått en nu också. Men jag hoppar över. Inte för att jag är lat, eller anarkist, utan för att jag gärna vill behålla musiken. Dessutom förstår jag inte riktigt vitsen med att enbart sitta och lyssna på musik vid datorn.

Radio ger mer variation. Och vill man ha kvalitet så är det flac/ape som gäller.

För att inte bryta topic.

926 invites kvar står det om nån är intresserad.

http://smexdesign.se/blogg/spotify-invites/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns 1226 invites kvar just nu.

http://spotify.fleo.se

Självklart suger det att musik kan tas bort och att den bara går att höra på vid datorn, men det är ändå bara version 0.3 (fett mycket beta). Alltså sen vil jag säga att kvaliteten på musiken är helt felfri, alltså det är totalt omöjligt att höra kvalitetesförlust. Vet inte helt säkert vad det är men har för mig att det var någon OGG-format som funkar skitbra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt Spotify ett par dagar, och är jättenöjd med den. Toppen program!! :D

Fick invit via en site som någon tipsade om här i tråden. Den kom på direkten.

DimensionX, jag använder Screamer också, men jag tycker inte att de här två programmen är riktigt jämförbara. Screamer är som att knäppa på radion och kolla vad det kommer, låt vara att det finns enormt många stationer att välja mellan. Spotify igen är mera att plocka en CD från hyllan och slänga in i spelaren.

Toppen program båda två, men på olika sätt.

Sorry Stenis, det skulle ju handla om Spotify, only! ;)

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...