kemi Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Har några tabeller i ett dokument som jag skulle vilja göra några enkla beräkningar på men lyckas inte klura ut hur. Säg att jag har två tabeller och vill ha summan från tabell1 b2+b3 celler i en cell i tabell2 Jag har angett ett bokmärke för tabellen till tabell1. I den andra tabellen så matar jag in formeln =tabell1(b2+b3) men får bara syntaxfel. Har kollat runt både på nätet och i hjälpfilen men går helt bett tyvärr Vad är den korrekta formeln för att få ut det jag vill ha? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 I excel är det väl enklast att du gör den =b1+b2 I den tabellen du vill ha resultatet i Hoppas det blir rätt nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kemi Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Jo fast jag behöver göra det i Word. Det är ett dokument som jag absolut inte har lust att börja göra om i Excel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts