Gå till innehåll

Internet bryts ständigt på ny dator


__087

Recommended Posts

Tjena, jag har nyligen beställt en dator som kom igår nu efter installationen av windows xp bryts internet ständigt. Jag har stark mottagning och hade inge problem med gamla datorn, ett väldigt irriterande problem. Hoppas ja kan få bra tips om detta Mvh // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla för att utesluta problem vid brandväggen... Stäng av brandväggen under en period, fungerar det som det ska nu?

Om det gör det, måste du konfigurera brandväggen att tillåta trafiken.

Fast ett bättre alternativ är att använda Comodo's gratis brandvägg och avaktivera windows egna, då den ofta kommer i konflikt med övrig säkerhetsprogramvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vid installation av datorn hade jag problem med installationen av min NETGEAR. Efter installationen fick jag välja religion men då dog mitt internet alltid (testade säkert 10 gånger) men till sist stängde jag ner detta och valde att inte autostarta programet vilket höll internet vid live, kan detta ha nått med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan det... spara de extraherade drivrutinerna från ditt netgearkort, det kan du göra om du packar upp exe-filen till en katalog som du själv skapar någonstans. Sedan avinstallerar du kortet helt och hållet, och startar om datorn för att välja själv från vilken plats du ska hämta drivrutinerna, välj då den katalog som du skapade tidigare.

Nu installerar du bara drivrutinerna för kortet och får sedan använda windows egna inställningar för resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men detta var faktiskt otroligt ROLIGT!    ;D

Efter installationen fick jag välja religion men då dog mitt internet alltid

Då måste du väl ha valt fel reLigion då, för Internet är ju bara till för Kristna och Ateister!    :D

Ok, så vad valde du för region som kunde orsaka avstängning av internet, dvs vad frågade programmet egentligen efter, för det kan ju inte BARA ha varit just regionen som orsakar avstängningen?

Vad var själva programmet till för, sa det själv, vad hette det/presenterade det sig som?

/Staken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag valde europa. Det är NETGEARS egna program för att koppla upp sig mot trådlösa internet. Tyvärr bryts internet fortfarande  :-[

Har du testat att inaktivera det programmet, och istället låta Windows sköta anslutningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-< jag valde europa. Det är NETGEARS egna program för att koppla upp sig mot trådlösa internet. Tyvärr bryts internet fortfarande 

Fanns inte Sverige separat som val?

Annars kan du, som jowa skriver, låta Win sköta det.

Kontrollpanelen>Trådlösa nätverk guiden.

/Staken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur då menar du?

Det där Netgear-programmet är nog helt onödigt. Gissar att det startar med Windows? Inaktivera det och låt Windows sköta anslutningen. Windows borde säga att du är nära ett trådlöst nätverk, och fråga om du vill ansluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa nu kommer jag med lite information om hur det gick. Jag följde tipsen och gjorde en ny anslutning via kontrollpanelen och det har gett resultat att internet bryts ofta men återansluter igen på några sekunder

nu har det gått en tid (har inte varit hemma heller) men nu när ja setat på internet några timmar så fortsätter det brytas, finns det något mer jag kan pröva??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa ok, det är bara de att det är bara den här datorn jag har problem med och även köpte jag en ny adapter för inte så länge sedan så signalen är stark oxå <_<

jag kan iförsig pröva med min gamla adapter igen fall något hänt med min NETGEAR adapter men problemet var att de bröts med den för den var för svag :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...