Gå till innehåll

Nu gäller FRA-lagen va?


Landsfiskalen

Recommended Posts

Det beror väl mest på att dom som idag blir poliser hellre flashar i storstan än ute på bygden,vet att dom har svårt att rekrytera till landsbygden ;) Men ang detta som vi diskuterar egentligen så finns det en röd tråd igenom alltihop i politiken idag,satsa skattepengar på att brottsförelägga folk o ta pengarna från dom instanser som har som uppgift att hjälpa folk o därmed så kommer dessa pengar att vara bortkastade!!För desperata människor begår desperata gärningar ;) MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Färre poliser märker du inte i större städer. Bor du som jag gör i en mindre kommun med några tusen invånare, så märks det alltför väl. Förr fanns polisstationer på alla tre orterna, nu finns ingen på nån ort. Det är en pendlande polisbil från större centralort som skall täcka ett alltför stort område. Och det är inte bara där som det sparas. Det är ganska fritt fram för brott, det tar ett tag innan det kommer någon polis kan jag lova. Nästan så det känns laglöst här ibland.

Kolla bara in Aftonbladet, det är rätt mycket brott och ett våldsamt samhälle vi lever i, tyvärr.

Å andra sidan så har det sparats in på allt annat också. Post, försäkringskassa osv osv. Allt flyttas till större orter. Snart får vi besöka göteborg för att prata live med någon på försäkringskassan. Förr hade de många anställda här.

Så, det du nämner i kombination med vad jag nämner är nog orsakerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt man lägger samhällets resurser på att stjälpa istället för att hjälpa o sen när utslagna människor begår ildåd för att dom mår dåligt eller är desperata så säger man titta vi hade rätt! Alla dessa människor ska in i fängelse där dom sen kostar ungefär 5000kr/Dag  :D O nu satsar man 9 miljarder under en kristid med ännu en genomkorkad lag istället för att anställa skol,vård o ålderdomsvårds personal som pengarna egentligen ska gå till ;) MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Håller med dig MrO.

Man funderar lite på vad som prioriteras egentligen. En sak kostar massor med slantar när pengarna kunde använts där de gör betydligt större nytta istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är lika stört som när man anställde x antal personer på försäkringskassan för att jaga ett bidragsfusk som var ungefär en 10del av vad man påstod som nu lett till att en massa människor inte får den sjukpennning som man har rätt till för att en massa anställda på försäkringskassan inte har nåt att göra annars >:D Nu ska man anställa x antal personer på FRA som ska jaga spöken o demoner på nätet,terrorister har jag iallafall inte hört eller sett några ;) MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
??? Tamejfan helt otroligt.. 2009 verkar bli ett fint år. ::)

Testa första länken i min signatur. ;)

Det är vad jag tänker om FRA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Vad i hela.....Lite väl drastiskt kanske? Hur i hela världen tänker dom där, finns inga ord för det.

Jag byter OS på en minut, inte är det så drastiskt.

Jag lägger i skivan och bootar om sen kör jag Puppy Linux. ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Det är väl fortfarande väldigt drastiskt, bara för att du kan byta OS på 2 sekunder så menas det inte att alla kan det.

Jo, om de kör Puppy Linux. ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

FRAs spaning är förlagd till deras lokaler på Lovön i Mälaren och det är dit alla trafik kommer att gå som skall bevakas. Alla internetoperatörer i Sverige är från och med Oktober 2009 tvungna att kopiera och avleda all sin internationella trafik till FRAs servrar för inspektion. Vad som sen sker är att FRA söker av all trafik efter olika former av elektroniska signaturer, främst ord, meningar men kanske framförallt namn. Namnen intresserar nämligen FRA. Det är inte bara vad man säger utan också till vem man säger. Vem du känner är nämligen oerhört viktigt när man kartlägger människor och letar mönster och beteenden

http://www.mjukvara.se/FRA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...