CGD Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Jag har ju haft lite trassel med min dator och nu dog den helt. Jag öppnade en katalog och så var det stopp. När jag startade om datorn gick det inte. Den kommer igång och snurrar lite och så börjar det om igen. Inte ens BIOS kommer upp. Jag har tagit ut alla diskar och alla kort utom grafik. Kan det vara ide att plocka ner allt och sedan pröva med en annan CPU?. Det som sitter i nu är Intel E8600 och GB P35-DS3R v2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderspe Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 "Inte ens BIOS ...." Hör du att den snurar igång och verkar fortsätta eller stänger den ner och start om igen.. Om den start men inte visar ens bios, kan det ju vara grafikkortet som lade av. Jag hade en god vän som hade problem med att hennes grafikkort blev för varmt och då lade den av, men den kom ju åter när den hade kalnat, vilken din inte verkar göra. mvh Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted January 8, 2009 Author Share Posted January 8, 2009 Tack för hjälpen, men du missförstod mig. Datorn kommer inte ens så lång att BIOS startar. Har kontaktat Komplett och kommer att lämna in moderkort, CPU och minnen. Se annan fråga här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Om nätaggregatet inte orkar med eller tror att du har någon kortslutning så stängs det ner tillfälligt. Om du har för strömslukande USB-enheter anslutna så kan samma sak hända. Jag monterade en gång en intern USB-kortläsare som fick CPU-fläkten att snurra igång en stund innan datorn stängde av sig. (den kortläsaren fungerar i en annan dator.) En annan gång var det ett felaktigt minne som stoppade uppstarten. Minnet lokaliserades genom att jag minimerade antalet inkopplade enheter på moderkortet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts