Gå till innehåll

SpywareBlaster


Gäst BEGEs

Recommended Posts

  • 3 månader senare...
  • 3 månader senare...
  • 5 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Är det att rekommendera att köra detta även om man har ett bra skydd som Avira Antivir Premium 9 ?

SpywareBlaster förhindrar att spyware och andra potentiella oönskade program installeras, så mitt svar är Ja.

Database loaded 2009-12-05

13052 items in database

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar UAC reagera när du installerar en ActiveX-tillägg i Internet Explorer? Jag kommer inte ihåg om det kommer upp någon UAC-fråga när man t ex installerar Flash.

SpywareBlaster lägger in en lista på skadliga ActiveX-tillägg så att Internet Explorer vägrar att installera dem, så det skyddar om du tror att det är ett bra tillägg fast det egentligen är ett skadligt (i alla fall om det skadliga finns med i listan).

Ovanstående handlar om första punkten i listan över SpywareBlasters funktioner:

* Prevent the installation of ActiveX-based spyware and other potentially unwanted programs.

* Block spying / tracking via cookies.

* Restrict the actions of potentially unwanted or dangerous web sites.

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

De två sista bryr sig UAC inte om i alla fall.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar UAC reagera när du installerar en ActiveX-tillägg i Internet Explorer? Jag kommer inte ihåg om det kommer upp någon UAC-fråga när man t ex installerar Flash.

SpywareBlaster lägger in en lista på skadliga ActiveX-tillägg så att Internet Explorer vägrar att installera dem, så det skyddar om du tror att det är ett bra tillägg fast det egentligen är ett skadligt (i alla fall om det skadliga finns med i listan).

Ovanstående handlar om första punkten i listan över SpywareBlasters funktioner:

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

De två sista bryr sig UAC inte om i alla fall.

OKEJ!

UAC varnar inte vid installering av exempelvis Adobe Flash Player.

Men Internet Explorer har ett nätfiskefilter(om jag inte har fel) som ställer en fråga om man vill köra ett visst Active-X tillägg? Kommer ju upp en popup.

Eller är det som ännu ett komplement för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälper ju inte med en popup som frågar om du tror att du håller på och installerar en ny Flash-version (för att ta ett exempel) men det egentligen är ett skadligt program.

Nu använder jag inte IE så jag vet inte, men för mig så låter ett nätfiskefilter som något som är till för att upptäcka sådant som har med nätfiske (phising) att göra och inte generellt frågar om ActiveX-tillägg.

http://www.microsoft.com/security/filters/smartscreen.aspx

verkar ju vara lite mer än bara phising-kontroll. Då är ju frågan mer vilket av programmen som har den bästa databasen och hur mycket de överlappar varandra. Det kan ju tänkas att bästa skyddet är att ha båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälper ju inte med en popup som frågar om du tror att du håller på och installerar en ny Flash-version (för att ta ett exempel) men det egentligen är ett skadligt program.

Nu använder jag inte IE så jag vet inte, men för mig så låter ett nätfiskefilter som något som är till för att upptäcka sådant som har med nätfiske (phising) att göra och inte generellt frågar om ActiveX-tillägg.

http://www.microsoft.com/security/filters/smartscreen.aspx

verkar ju vara lite mer än bara phising-kontroll. Då är ju frågan mer vilket av programmen som har den bästa databasen och hur mycket de överlappar varandra. Det kan ju tänkas att bästa skyddet är att ha båda.

OK!

Ju fler kockar desstu sämre soppa heter det väl.

Ska göra ett test och se hur det fungerar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...