Gå till innehåll

HP AMD problem: Efter installation av SP3 blir det bara knas


Helen

Recommended Posts

Hej! Har oxå en HP AMD problemet jag har är att efter servicepack 3 så låser sej datorn helt vid uppstart..jag får inte igång den alls,inga tangenter går det att trycka på heller..

hur gör man? Tacksam för svar./ Helen

**********************************************************

Ämnet/Tråden uppdelad till en egen tråd: Av Malou

Ämnet redigerat av Malou, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå det har jag, 2st skivor från hp operativsystemet på den ena å drivrutiner på den andra..

Stoppa i den med operativet och starta om datorn.... förhoppningsvis bootar datorn från cd´n så du kan undersöka om där finns några reparationsalternativ som inte raderar dina filer! Nu kan jag inte HP´s system, så någon annan får gärna hjälpa till med detta!   ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så bootar den inte ens från skivan, >:D

men tack snälla endå för hjälpen. :)

För att få datorn att boota på CD´n kanske du måste gå in i bios och ändra "1:st boot device" till just cd/dvd-drive! Upprepade snabba tryckningar på Delete, F2, F11 eller kanske Escape, i uppstarten, bör ta dig in i bios! Någon med erfarenhet av HP-notebooks kanske kan tala om vilken som är bios-knappen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok... ingen cd-boot, inget felsäkert läge.... då är mina möjligheter att hjälpa små!   :(

På något sätt måste du ta dig in i bios... så att du kan starta med cd´n!

jupps förstår det,får hoppas den hoppar igång igen som den gjorde igår helt plötsligt bara.

tack igen för all hjälp. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm det där fenomenet känner jag igen från min egen burk förut,då var jag tvungen att flytta på den för att den sen skulle starta igen!! Uppdaterade mina drivrutiner till processorn o körde sfc /scannow i kör med XP skivan i sen har det aldrig mera hänt!! Kanske ett annat fel på din men ändå/ MrO

Ps jag har också AMD proccessor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm det där fenomenet känner jag igen från min egen burk förut,då var jag tvungen att flytta på den för att den sen skulle starta igen!! Uppdaterade mina drivrutiner till processorn o körde sfc /scannow i kör med XP skivan i sen har det aldrig mera hänt!! Kanske ett annat fel på din men ändå/ MrO

Ps jag har också AMD proccessor

vad lustigt för igår så bar jag den till köket å då gick den på, nu e den i sovrummet kanske skulle testa runt lite i v-rum,kök och sovrum..hehe skumt

tack ska prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt är det lönlöst att försöka hitta en produktmanual för HP-skräpet... det närmaste jag kommer är en allmän guide (eller vad man skall kall det) om hur man skall kunna reparera XP med hjälp av skivan dom skickar med! 

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...ectID=c00681978

Här är vad som finns att tillgå på HP´s ursäkt för supportsidor!  >:D

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...&taskId=115

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hoppa den igång igen :o och jag starta om den i felsäkert läge och skrev kommandot jag fick i en länk tidigare..men då kommer det upp en ruta där de står att någon sånn fil finns inte på datorn eek

det går att starta om datorn hur många ggr som helst, men trycker jag på stäng av så låser den sej igen../Helen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket kommando?

är det en amd processorn i din dator?

testat att stoppa i cd skivan och starta om

Repair Windows using the Operating System CD-ROM

Windows XP can be repaired using the OSD included with your notebook PC. Follow the steps below to repair your operating system. These steps will not result in the loss of data.

Connect the AC adapter and turn on the notebook PC.

Insert the OSD into the CD or DVD drive.

Press and hold the Power button for five seconds to turn off the notebook.

Press the Power button again to start the notebook.

Press any key to boot from CD when prompted. The Welcome to Setup screen is displayed.

Press the Enter key to continue. A Licensing Agreement screen is displayed.

Press the F8 key to accept the agreement and continue. The Setup window is displayed.

Press R to repair the selected Windows installation. The repair process might take several minutes to complete. The notebook restarts into Windows after the process is complete.

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...