Gå till innehåll

Varför ser mina QuickTime-filmer så dåliga ut på datorn?


drajsnow

Recommended Posts

Jag har en "vanlig" kompaktkamera, Panasonic DMC TZ-3 vars filmfiler ser dåliga ut på min dator, både i VLC och i Quick time player. Om jag däremot bränner ut dessa filer på en skiva och tittar på dem i tvn via dvd är de kristallklara.

Jag har en relativt ny dator och har inga problem med övriga filmfiler, varken från andra kameror eller andra typer av film, endast de som kommer från denna kamera... Kan det vara någon codec som behöver uppdateras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill istället att du tar en screenshot på datorn som spelar upp filmen, och ett foto på tvn som spelar upp samma film. Du säger nämnligen att det blir "kristallklart" på tvn, men inte på datorn. Hur kristallklart det är beror ju på hur många pixlar / bildruta, men är detta verkligen vad skillnaden är?

Jag tänker snarare på att tvapparater har en mer jämn utdragning av bilden, än vad vlc har, vilket kan få bilden att se bättre ut på tvn. Jag vill se lite foton innan jag är säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...