Gå till innehåll

Bilda Windows 7-team på Connect?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Vad och hur är detta?

Betyder detta att man får större röst om buggar till Microsoft?

Jag menar om man kommer bli behandlad mer seriöst då?

Jag ser grafikbuggar hela jävla tiden i Windows, hade varit kul att förbättra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ledsen kan inte hitta det hur än söker

är det i forumet eller ge en länk dit till mig

https://connect.microsoft.com/windows7/comm...ui/default.aspx > microsoft.beta.win7.lobby, se ämnet "Team Sweden".

Vad och hur är detta?

Betyder detta att man får större röst om buggar till Microsoft?

Jag menar om man kommer bli behandlad mer seriöst då?

Jag ser grafikbuggar hela ***** tiden i Windows, hade varit kul att förbättra.

Ja det betyder att man skickar in buggar direkt till Microsoft som behandlar dessa på ett mycket seriöst sätt och i vissa (ganska sällsynta fall) fall får du direktkontakt med den grupp av utvecklare som hanterar den specifika delen du skicker buggrapport på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt gratis att bli medlem då, eller måste man betala en massa?

Om gratis så är jag definitivt med, är detta någon "kampanj" som dom drar till med nu innan beta 1, eller har man alltid kunnat bilda dessa lag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt gratis att bli medlem då, eller måste man betala en massa?

Om gratis så är jag definitivt med, är detta någon "kampanj" som dom drar till med nu innan beta 1, eller har man alltid kunnat bilda dessa lag?

Det är en del av det officiella betaprogrammet Microsoft anordnar och har anordnat för varje tidigare OS de släppt. Det går endast att komma med via inbjudan tyvärr men är helt gratis. Att bilda lag är relativt nytt även om jag vill minnas att det var något liknande under Vista-betan, om än inte i lika stor skala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men jag hittar inte. Din länk fungerar inte, hur kommer jag dit från startsidan?

Så du blir alltså vår invite, så efter detta kan jag även skicka buggrapporter om annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men jag hittar inte. Din länk fungerar inte, hur kommer jag dit från startsidan?

Så du blir alltså vår invite, så efter detta kan jag även skicka buggrapporter om annat?

Nja, tyvärr inte i detta fall. Det gäller endast användare som redan är med i betaprogrammet för Windows 7 på Connect. Det är dock inte omöjligt att kommer öppningar framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte in i skiten:

Det gick inte att hitta sidan

Det går inte att hitta innehållet som du efterfrågar eller så har du inte behörighet att visa det.

Om du tror att du har kommit till den här sidan av misstag klickar du på länken Hjälp högst upp på sidan. Beskriv problemet och ange följande ID i meddelandet: 65e8dc61-8b7d-4d7a-9e7f-4072476a4ac0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan, det skulle ju vara gratis, hur fan blir jag med i betaprogrammet då? Alltså det känns lite som att vissa typ föds in i Microsoft, medan vi andra får stå utanför. Vill dom ha hjälp eller inte?

Hur fan kommer man in i skiten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte lätt att komma med och många av dem som är med i betaprogrammet för Windows 7 är sådana som "gjort bra ifrån sig", det vill säga varit aktiva och rapporterat buggar osv i betaprogrammet för Vista.

Men, det finns en och annan som säger att Windows 7 är deras första beta så omöjligt är det inte att ta sig in. Börja med att registrera dig med ditt live-konto på Connect!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte lätt att komma med och många av dem som är med i betaprogrammet för Windows 7 är sådana som "gjort bra ifrån sig", det vill säga varit aktiva och rapporterat buggar osv i betaprogrammet för Vista.

Men, det finns en och annan som säger att Windows 7 är deras första beta så omöjligt är det inte att ta sig in. Börja med att registrera dig med ditt live-konto på Connect!

Okej men efter registreringen då, jag menar dom lär ju inte komma och fråga mig vad jag vill göra, jag måste väl säga det till dom. Det verkar ju vara värsta onda cirkeln att man måste ha varit med tidigare, vilket man måste ha varit med ännu tidigare för att få göra. Vad menas med att göra bra ifrån sig? Är det bara att skicka in buggrapporter så kan jag göra jävligt bra ifrån mig, det kryllar av gamla buggar i Windows som ingen orkar fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter registreringen får du leta upp ett betaprogram, har för mig att det ska finnas något generellt som Microsoft använder, dock vet jag inte om det används till Windows 7. Det kan även vara så att MS går efter aktivitet i betaprogram för exempelvis Internet Explorer eller andra betaprogram på Connect, det kan nog bara ett fåtal personer på MS i Redmond svara på.

Med aktivitet avses att man svarar på enkäter, deltar och utför uppgifter, rapporterar buggar och mycket mer. Problemet är att många är med bara för att få de senaste versionerna och skiter fullständigt i att rapportera buggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...